door Gombal » do apr 01, 2010 11:46 pm
Hoi,
Motorsteunen zijn een fluitje van een cent om te vervangen, het verwijderen van de plastic platen onder de motor en versnellingsbak duurt net zo lang.
Zorg dat je onder de voorkant van de auto kan, brug of zoals ik het zelf gedaan heb door op oprijbruggen te rijden met de voorkant.
Eerst de plastic platen verwijderen, zitten met een aantal boutjes/schroefjes vast, wijst zichzelf.
Los de bout aan de bovenzijde van de motorsteun iets op, doe dit ook aan de onderzijde, is een inbusbout.
Plaats een garagekrik onder de motor, ik had er nog een plaatje hout tussen gedaan om mijn carter te beschermen.
Krik de motor een fractie op door de krik zoals hierboven geschreven tegen het carter te plaatsen.
Verwijder nu van 1 motorsteun de bouten.
Krik de motor nu voorzichtig verder op totdat je de oude motorsteun ertussen uit kunt pakken.
Plaats de nieuwe motorsteun, let op het nokje bovenop de motorsteun, als hij er niet tussen gaat de motor voorzichtig iets verder opkrikken.
Schroef de bouten er terug in en positioneer de motorsteun tegelijkertijd goed.
Laat de motor voorzichtig terugzakken op de steun en draai de bouten goed vast.
Herhaal het voor de andere kant, uitlaatkant gaat het makkelijkst, heb je de meeste ruimte dus het slimst om die eerst te doen, weet je wat je aan de andere kant kan verwachten.
Je hebt 2 hardyschijven, eentje aan de versnellingsbak en eentje bij je differentieel.Kun je er met wat bouten loshalen tussen uit halen en weer monteren.
Heb zelf de spullen bij Taxiteile Berlin besteld, goedkoop en tot nu erg tevreden erover. (Motorsteunen van 25 euro/stuk, ze hebben ze ook van 45 maar ik dacht laat ik eerst de goedkoopste proberen, mocht het niets zijn zijn ze zo weer gewisseld.Hardyschijf staat voor 36 euro te boek daar maar daar zitten wel wat verschillen in, 80 en 90 mm steek dus daar moet je wel even opletten.)
Succes,
Arjen.