W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 20 sep 2014, 16:57

Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?

Praten/kletsen over andere dingen in het leven

Moderators: Sterretje1968, Mafkees

Re: Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?

Berichtdoor Merciedies » 11 mei 2013, 22:31

Gewoon doen!
Merciedies
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam: Nano
Type wagen: E300 Turbodiesel
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W126 420SE
R280CDi

Berichtdoor PatriciArie » 12 mei 2013, 08:55

JantjeV8 schreef:Inderdaad, die accu's gaan een fors afvalprobleem vormen. Dat daar maar eens een heel forse tax op geheven gaat worden.

Eigenlijk zijn de grootste milieucriminelen de Prius rijders... Ze ontduiken de MRB, ze ontduiken de bijtellingen. Tot zover maken zij dus grof 'misbruik' van de regels, althans zo schijnt dat door sommige bestempeld te worden. Tevens steken zij de kop in het zand voor wat betreft het afvalprobleem waarin zij zich voortbewegen. Is gewoon een 'uitgesteld milieudelict'.

Ik heb even nagedacht of ik hier wel op moest reageren, maar bij deze. Voor mijn woon werk verkeer rij ik een, jawel, Prius en niet eens mijn eerste. Geen auto van de zaak, maar gewoon prive. Bovenstaande is echt gebaseerd op de welbekende onwetendheid. De accu's van een Prius zijn, tegen de tijd dat hij de geest geeft (gaan 15 jaar of langer meer) voor bijna 100% te recyclen. Zoals al eerder geschreven zoeken we altijd een andere zondebok om ons eigen probleem te verdedigen. Ook ik heb een oldtimer voor de deur staan voor de hobby. Leuk een keertje toeren in het weekend of iets dergelijks dus ook ik, als "Prius" rijder, ben het haasje. Daarnaast moet ik voor de zogenaamde belastingvrije Prius per 1 januari 2014 ook WB gaan betalen. Vreemd genoeg hoor je daar niemand over,..... ;) Alle petities die ik maar kan tekenen of kamerleden die ik aan kan schrijven zijn de revue al gepasseerd. Het is jammer dat onze huidige regering achteraf zo onbetrouwbaar blijk als een ........ (vul zelf in) Om over de antwoorden van deze partijen maar te zwijgen,......
PatriciArie
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam: Arie
Type wagen: 260E 4-MATIC
Bouwjaar: 1985
Opmerkingen / andere wagens.: Toyota Prius
Toyota IQ

Berichtdoor Hulzie » 12 mei 2013, 09:07

Mijn zusje moet straks ook gewoon 1000 euro per jaar betalen voor een Volkwagen wegwerpmodel 3 cylinder diesel, die waren ook altijd taxfree, spul loopt 1 op 25 en ruimte heeft zo'n doos niet, en toch 1000 euro dokken, vindt ik veel voor zo'n bakkie.
300 Turbo Diesel Automaat.

Afbeelding
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam: Henk
Type wagen: 300D Turbo
Opmerkingen / andere wagens.: 350 cgi cls;
Fiat Cinquecento 2009
2x Suzuki Intruder VS 1400

Berichtdoor Gullwing » 12 mei 2013, 11:03

Dit soort extreme belastingheffing is het gevolg van een overheid die nooit kijkt naar de uitgaven maar alleen oog heeft voor de inkomsten.
De Bulgaren en andere systeemfraudes kunnen jaren lang plaatsvinden omdat er geen controle plaats vindt.
Het excuus dat er geen mensen zijn om te controleren deugt niet. Dat is de plicht van de overheid, toezien op correcte besteding van belastinggeld.
Je hoeft echt geen economie gestudeerd te hebben om uit te rekenen dat 100 amtenaren die de toeslagen controleren hun geld ruimschoots opbrengen nu er alleen al naar Bulgarije minimaal 95 miljoen euro verdwenen is.

Aan gezondheidszorg besteedt Nederland per inwoner 50% meer geld dan België of Duitsland.
Na jaren komt iemand op de geniale gedachte eens te zien waar dat geld aan besteed wordt.
Meteen blijkt dat ziekenhuizen regelmatig te hoge declaraties indienen bij verzekeraars.
Een propje oorsmeer verwijderen voor 1000 euro is zeker geen eenmalig incident.

Niets is makkelijker dan met geld smijten dat door de belastingbetaler moet worden opgebracht.

" Vertrouwen is goed maar controle is beter '' Lenin
Ik bedank allen die over deze kwestie niets te melden hadden en ondanks dat toch gezwegen hebben.
Gullwing
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam: Paul
Type wagen: E300 Turbodiesel
Bouwjaar: 1992
Opmerkingen / andere wagens.: 500SEL AMG
300TD
BMWR100S 1977
BMW R1100GS

Berichtdoor KlaasB » 12 mei 2013, 11:50

PatriciArie schreef:dus ook ik, als "Prius" rijder, ben het haasje.
Daarnaast moet ik voor de zogenaamde belastingvrije Prius per 1 januari 2014 ook WB gaan betalen......

Hulzie schreef:straks ook gewoon 1000 euro per jaar betalen voor een Volkwagen wegwerpmodel 3 cylinder diesel,
die waren ook altijd taxfree

Hmm,
dat wist ik niet, meende dat alleen "oude vervuilende" auto's de l*l waren.
Eigelijk is dat nog verneukeratiever dan het aanpakken van de oldtimers:
dat hebben ze nooit gestimuleerd, wel om nieuwe(!), zuinige/milieuvriendelijke autos te kopen! :liar:
KlaasB

Berichtdoor JantjeV8 » 13 mei 2013, 07:09

Van die MRB op de (verzamelnaam) Priusgebakjes wist ik ook niet. Ik dacht dat daar de vrijstelling van verviel bij verkoop van het voertuig naar een 2e eigenaar, niet bij bestaande situaties.

Dat die batterijen volledig recyclebaar zijn wordt inderdaad beweerd, maar duik er maar eens inhoudelijk in met wat voor troep die dingen gebouwd en later weer ontleed worden. Zo gelukkig hoef je daar nog niet over te zijn.

Daarnaast is een V6 benzine bij gelijk gebruik zuiniger dan de Prius op benzine. De MRB vrijstelling en bijtellingskortingen zijn gretig afgenomen door de rijders, echter voor een groot gedeelte vand e gebruikers ook voor gebruik op de lange afstanden. Het effect van de Hybride combinatie werkt dan niet, de benzinemotor draait in verhouding teveel en moet teveel gewicht mee sjouwen. Niks groens aan. Dus ook hier slaat het milieuargument volledig de plank mis.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: Ouder
Opmerkingen / andere wagens.: W460 300GD 1983
W124 300TDT 1993
W123 230TE

Berichtdoor W124500E » 13 mei 2013, 07:46

PatriciArie schreef:
JantjeV8 schreef:Inderdaad, die accu's gaan een fors afvalprobleem vormen. Dat daar maar eens een heel forse tax op geheven gaat worden.

Eigenlijk zijn de grootste milieucriminelen de Prius rijders... Ze ontduiken de MRB, ze ontduiken de bijtellingen. Tot zover maken zij dus grof 'misbruik' van de regels, althans zo schijnt dat door sommige bestempeld te worden. Tevens steken zij de kop in het zand voor wat betreft het afvalprobleem waarin zij zich voortbewegen. Is gewoon een 'uitgesteld milieudelict'.

Ik heb even nagedacht of ik hier wel op moest reageren, maar bij deze. Voor mijn woon werk verkeer rij ik een, jawel, Prius en niet eens mijn eerste. Geen auto van de zaak, maar gewoon prive. Bovenstaande is echt gebaseerd op de welbekende onwetendheid. De accu's van een Prius zijn, tegen de tijd dat hij de geest geeft (gaan 15 jaar of langer meer) voor bijna 100% te recyclen. Zoals al eerder geschreven zoeken we altijd een andere zondebok om ons eigen probleem te verdedigen. Ook ik heb een oldtimer voor de deur staan voor de hobby. Leuk een keertje toeren in het weekend of iets dergelijks dus ook ik, als "Prius" rijder, ben het haasje. Daarnaast moet ik voor de zogenaamde belastingvrije Prius per 1 januari 2014 ook WB gaan betalen. Vreemd genoeg hoor je daar niemand over,..... ;) Alle petities die ik maar kan tekenen of kamerleden die ik aan kan schrijven zijn de revue al gepasseerd. Het is jammer dat onze huidige regering achteraf zo onbetrouwbaar blijk als een ........ (vul zelf in) Om over de antwoorden van deze partijen maar te zwijgen,......

oneens om zo een (semi)electrische auto te produceren is meer vervuilend dan een gewone auto
De accu's kun je recyclen zelf 100% alleen het proces daarvoor is wel vervuilend.

Dus ja in het gebruik zijn ze schoon alleen ervoor en erna niet
http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/ ... s-een-hoax

Laat nu iedereen die de weg belast betalen (stel wel eisen aan wat eruit komt) dan kan men zelf bepalen hoe vaak je dat wil doen. Durf ik te wedden dan men niet uit liefde of een accupakket rijd :lol:
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.
W124500E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam: Michel
Type wagen: 500E

Berichtdoor Youpy » 13 mei 2013, 14:33

Hulzie schreef:Mijn zusje moet straks ook gewoon 1000 euro per jaar betalen voor een Volkwagen wegwerpmodel 3 cylinder diesel, die waren ook altijd taxfree, spul loopt 1 op 25 en ruimte heeft zo'n doos niet, en toch 1000 euro dokken, vindt ik veel voor zo'n bakkie.

Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion? ;)
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
Youpy
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee

Berichtdoor Youpy » 13 mei 2013, 14:56

And what about the Toyota Prius vs. BMW M3? Brilliant challenge video in high quality from BBC motoring show Top Gear

http://www.youtube.com/watch?v=JmxUsGiGp3w

Vanaf 3:30min.
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
Youpy
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 300D

Berichtdoor DJS » 13 mei 2013, 15:55

Die had ik inderdaad ook al eens op tv gezien. Leuk filmpje maar ik vind de uitkomst zeker niet verassend. ;)
DJS
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam: Daniël
Type wagen: 250TD

Berichtdoor PatriciArie » 13 mei 2013, 18:13

JantjeV8 schreef:Daarnaast is een V6 benzine bij gelijk gebruik zuiniger dan de Prius op benzine. De MRB vrijstelling en bijtellingskortingen zijn gretig afgenomen door de rijders, echter voor een groot gedeelte vand e gebruikers ook voor gebruik op de lange afstanden. Het effect van de Hybride combinatie werkt dan niet, de benzinemotor draait in verhouding teveel en moet teveel gewicht mee sjouwen. Niks groens aan. Dus ook hier slaat het milieuargument volledig de plank mis.

sorry, maar dit is absolute onzin. Het hybride systeem werkt wel degelijk bij hogere snelheden. Afgelopen weken ritje Italie via Duitsland en Zwitserland. Totaal 4000km gereden waarbij door Duitsland een kruissnelheid van 135km p/u.
verbruik over de hele route 1:19,7. En ondanks dat mijn 6 cylinder W124 prima rijd haal ik echt met geen kanten hetzelfde verbruik als met mijn Prius. (wat ik niet zo erg vind hoor ;) )

maargoed, deze discussie zal altijd wel blijven ben er intussen wel aan gewend,....... :)
PatriciArie
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam: Arie
Type wagen: 260E 4-MATIC
Opmerkingen / andere wagens.: Toyota Prius
Toyota IQ

Berichtdoor Marcellus » 13 mei 2013, 18:49

een Prius verbruikt meer dan een BMW M3... tenminste, onder bepaalde omstandigheden. Zie het hilarische filmpje van Top Gear op youtube, het begint na 4:00min http://www.youtube.com/watch?v=JmxUsGiGp3w

aha, al gepost zie ik net... :-)
Marcellus
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam: Marcel
Type wagen: 280E

Berichtdoor Robke » 13 mei 2013, 20:18

Ik denk dat ik mijn W124 ga inruilen tegen een camper (vito oid).
Dan hoef ik maar voor 3 maanden belasting te betalen en heb meteen alle ruimte :)
Robke : W124 200TD 1986
Robke
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam: Robert
Type wagen: 200TD
Opmerkingen / andere wagens.: Opel Vectra C CDTI stw.

Berichtdoor W124500E » 13 mei 2013, 20:35

PatriciArie schreef:
JantjeV8 schreef:Daarnaast is een V6 benzine bij gelijk gebruik zuiniger dan de Prius op benzine. De MRB vrijstelling en bijtellingskortingen zijn gretig afgenomen door de rijders, echter voor een groot gedeelte vand e gebruikers ook voor gebruik op de lange afstanden. Het effect van de Hybride combinatie werkt dan niet, de benzinemotor draait in verhouding teveel en moet teveel gewicht mee sjouwen. Niks groens aan. Dus ook hier slaat het milieuargument volledig de plank mis.

sorry, maar dit is absolute onzin. Het hybride systeem werkt wel degelijk bij hogere snelheden. Afgelopen weken ritje Italie via Duitsland en Zwitserland. Totaal 4000km gereden waarbij door Duitsland een kruissnelheid van 135km p/u.
verbruik over de hele route 1:19,7. En ondanks dat mijn 6 cylinder W124 prima rijd haal ik echt met geen kanten hetzelfde verbruik als met mijn Prius. (wat ik niet zo erg vind hoor ;) )

maargoed, deze discussie zal altijd wel blijven ben er intussen wel aan gewend,....... :)

Gelukkig is er geen discussie over welke beter voor het milieu is om te produceren

Maar het verkoopt lekker als je mensen laat geloven dat ze hun steentje bijdragen koopt het een stukje schuld af en de overheid doet precies het zelfde.

Kop in het zand en denken dat zo de kappen minder snel smelten :laugh:
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.
W124500E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam: Michel
Type wagen: 500E

Berichtdoor GMvdB » 13 mei 2013, 20:56

We moeten allemaal straks wel belasting betalen de nieuwe regeling brengt toch niet genoeg op :!: :!:
Nu krijg je straks echte stinkers op de weg van 40 jaar en ouder :o
Kunnen de anti oldtimer mensen weer zeiken :lol:
Maar met een beetje geluk is het morgen gebeurt met die lakse weekers ( onze hobby naar de kloten helpen) maar wel zeer veel geld laten pikken door jan en alle man :oops:

Ik moest dit effe kwijt
vrgr GMvdB
Roet is Goed
GMvdB
Junior Boarder
Junior Boarder

Type wagen: 200D
Opmerkingen / andere wagens.: Seat Cordoba 1.9SDI

Berichtdoor Ophetwater » 13 mei 2013, 22:34

Deze politici en de oldtimeralliantie hebben het beste voor met ons oldtimerliefhebbers, jammer dat niemand dat ziet.

Als je een diesel oldtimer hebt als 2e auto, stimuleren ze je met hun plan om er een derde bij te nemen op benzine voor de overige driekwart van het jaar. Heb je nog meer om lief te hebben. En de diesels werden een beetje schaars, maar benzines zijn er nog genoeg. Regeren is vooruit zien!
Ophetwater
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam: Mike
Type wagen: 250TD

Berichtdoor J_A » 13 mei 2013, 23:05

PatriciArie schreef:

Ben het helemaal met je eens. Hoezo zijn ze schuldig? Zij wisten begin 2013 al dat ze wegenbelasting moesten betalen. Dat er zoveel verkocht zijn ligt niet aan het feit dat ze wegenbelastingvrij zijn, maar aan de bijtelling. Zelf heb ik een tijd in de automotive gewerkt en had ik regelmatig een Prius als auto van het werk. Zuinig was deze absoluut reed er gemiddeld toch 1 op 21+ mee. Gezien dat dit een Benzine motor is dus geen roet uitstoot heeft is deze vele malen beter dan de diesels met of zonder roetfilter (deze regenereerd regelmatig de deeltjes in nog kleine deeltjes die nog dieper in de longen komen). Ook op de snelweg ondersteund de elektromotor nog en kan je nog prima 1 op 18-19 rijden.

Voorheen was ik ook matig enthousiast en had ik een vertekend beeld van een Pruis. Half jaar rijden is mij uitstekend bevallen, hij is ruim, wil aardig vooruit (rond 10 seconden naar 100, top rond 195 km per uur), standaard met automaat, dit is welliswaar een CVT maar die is nodig om zo af te kunnen koppelen zodat dit geen weerstand oplevert in de vrije loop. Remblokken cq verwisselen is bij een Prius bij normale rijstijl niet nodig, dit omdat de auto remt doormiddel van een soort van generator (regeneratief remmen), dit scheelt ook nog eens veel fijnstof in de lucht en de energie gaat niet verloren in warmte.

Kritiek heb ik ook: vooral het goedkope dashboard/deurpanelen (erg krasgevoelig), automatisch inparkeren dat de velgen beschadigd, wollige besturing, onoverzichtelijke achterkant (gelukkig werd dit gecompenseerd door de achteruitrijcamera.
Daarnaast blijft de vormgeving discutabel, vond de mijne met 17 inch velgen en panoramadak met zonnepanelen er best goed uitzien.

Kortom een auto vol met innovaties.

Youpy schreef:And what about the Toyota Prius vs. BMW M3? Brilliant challenge video in high quality from BBC motoring show Top Gear

http://www.youtube.com/watch?v=JmxUsGiGp3w

Vanaf 3:30min.

Elke auto die maximaal wordt bereden verbruikt veel brandstof. Motoren met meer reserves kunnen dan een positiever verbruik neerzetten. Bij de Pruis wordt dan alleen gebruik gemaakt van de brandstofmotor, wat ook kan is een test waarbij de maximale zuinigheid wordt neergezet met beide voertuigen. Maar zo'n dergelijke test zou erg saai uitpakken. Mijn record staat op 2,3 liter op 110 km, daarbij gebruik je maximaal de voordelen van de hybride techniek. Met mijn ouders BMW is het gelukt om gemiddeld 1 op 16,8 km te rijden over 125 km en met mijn eigen Benz is het zuinigste tot nu toe 1 op 14,4 km over 800 km.

**Betreffen allemaal motoren rijdend op de brandstof Euro 95.
J_A
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam: Jacob-André
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz 300CE-24, BMW 323i, BMW 730i,

Berichtdoor Hulzie » 14 mei 2013, 05:36

Youpy schreef:
Hulzie schreef:Mijn zusje moet straks ook gewoon 1000 euro per jaar betalen voor een Volkwagen wegwerpmodel 3 cylinder diesel, die waren ook altijd taxfree, spul loopt 1 op 25 en ruimte heeft zo'n doos niet, en toch 1000 euro dokken, vindt ik veel voor zo'n bakkie.

Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion? ;)

wel een bleumotion en een diesel, cylinderinhoudt is me onbekend.
300 Turbo Diesel Automaat.

Afbeelding
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam: Henk
Type wagen: 300D Turbo
Opmerkingen / andere wagens.: 350 cgi cls;
Fiat Cinquecento 2009
2x Suzuki Intruder VS 1400

Berichtdoor Houtstoker » 14 mei 2013, 06:24

1200cc

GMvdB schreef:Maar met een beetje geluk is het morgen gebeurt met die lakse weekers ( onze hobby naar de kloten helpen) maar wel zeer veel geld laten pikken door jan en alle man

Het schijnt dat de vrijstellingafschaffing voor oldtimers als is doorgevoerd. Er moet dus nog gestemd worden over de overgangsregelingen en vrijstellingen na 40 jaar. Zo niet dan schijnt het kabinetsaccoord gewoon door te gaan en moeten álle oldtimers zonder uitzondering wegenbelasting gaan betalen (tenzij geschorst natuurlijk)

In dat geval blijft het kiezen tussen kwaden
Greetz Ad
Dieselaar
Houtstoker
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam: Ad
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens.: VW T3 1.9 TDi. dubb. cab. Pick-up (DoKa) 1985

Berichtdoor JantjeV8 » 14 mei 2013, 07:07

We hoeven hier niet uit te vechten dat er niemand in een Prius zou mogen rijden. Ieder moet dat voor zich zelf weten, de keuzes worden gemaakt op basis van emotie maar ook de portemonnee. En juist die weegt in den Landen op het moment toch zwaar mee, er zijn ontzettend veel mensen die 'terug' hebben moeten nemen, of waarbij het inkomen onzeker is geworden. Op dat moment wordt mobiliteit minder door emoties bepaald, maar meer door de portemonnee. Dat is ook het moment dat Die Hard Dieselfanaten toch het exuus er bij zoeken om een (bijvoorbeeld) Prius recht te gaan l*llen.

Feit blijft dat het dagelijks weer bizar is om te vernemen dat Bulgaren moedwillig geld ophalen, dat Polen de geldstroom niet stop gezet krijgen, en nog erger, NL gaat niet eens dat geld terug halen. Is te ingewikkeld... Ziekenhuizen die met miljarden tegelijk per ongeluk de verkeerde declaratie code op de factuur zetten. Ben benieuwd wat de premie eind van het jaar gaat doen.

Ondertussen ook het handeltje kwijt, een auto waar je niet van af komt, de (RDW) kosten lopen wel door want wat doe je, stoppen of doorgaan.
Ondertussen denk je heel erg kostenbeperkend, dus denk je aan zonnepanelen.... Dezelfde dag in de krant dat ze die ook willen gaan belasten.
Blijft een waardeloze situatie, dan wil je 'groen denken en zelfs doen'.

Wat ik sowieso ga doen: een hoge dichte schutting aan de straatkant bouwen. Wat daar achter gebeurd is mijn pakkie an, hoe ik aan m'n energie kom krijgt geen ambtenaar te zien. Of het de groenste methode is? Een wetenschapper zou het kunnen bepalen. Het is bijna stuitend om te zeggen, maar eigenlijk interreseert het me geen ene moer. Alle theorieen hebben ook hun tegensprekende versie, en ik ben geen wetenschapper om dat uit te pluizen. Wel weet ik met mijn bescheten kennis en kunde uit te rekenen dat zo'n beetje 70% van het inkomen weer terug naar verplichtingen gaat waar je helemaal niet om vraagt, en dat daar weer een groot deel van gewoonweg over de balk wordt gesmeten. Als je zelf 100 knoeten uit moet geven sta je te wikken en te wegen of je het zult doen. NL geeft gewoon zonder te blozen en zonder ook maar de intentie te hebben om het terug te halen met miljoenen tegelijk weg, gewoon de grens over.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: Ouder
Opmerkingen / andere wagens.: W460 300GD 1983
W124 300TDT 1993
W123 230TE

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere dingen