Het is jammer dat er min of meer misbruik gemaakt word van de oldtimer regeling, mensen die echt liefde voor een oldtimer hebben en de auto koesteren en die er alleen een beetje mee rijden als het mooi weer, die zijn straks waarschijnlijk de dupe, aan de andere kant, het percentage wat nu misbruik maakt van de regeling en het hele jaar door lange afstanden met een oldtimer rijd is ook minimaal tenopzichte van die grote massa op alle wegen, + en zo zie ik het, de oldtimer zijn op een andere manier ook weer goed voor de economie, want bij oldtimers gaat heel vaak wat stuk, dus garage's en onderdelenen handelaren hebben hier veel meer baat bij dan bijvoorbeeld zon wegenbelastingsvrij'en koekblikje van een paar jaar oud, waar nu zon beetje 35 % van de hele bevolking mee rijd.
Te denken aan - peugeot 107 / toyota aygo/ vw polo /vw up/ Citroën koekblik etc ...
Leuk al die wegwerp autotjes maar voor de garage is het gewoon Kut ! als zon autotje van nieuw 10.000 straks eens 10 jaar oud is en er moet een reparatie aan gebeuren van 1200,- dan doen mensen dat niet, koop wel een nieuwe zeggen ze dan, terwijl ik momenteel rekeningen van 6000.- aan oldtimers langs zie komen.
Ik denk af en toe wel eens, laat de mens en natuur nou gewoon zelf hun gang gaan, misschien gaat het fout, misschien gaat het juist wel heel goed ! maar al die stomme regeltjes verkloten de hele maatschappij, het ene regeltje is nog belachelijker dan de ander !
over de uitstoot van de ouderwetse diesels, en de hedendaagse diesel's kan ik ook nog hele verhalen typen, dat doe ik niet, maar ik weet zeker dat het percentage mensen die vroegtijdig overlijden aan rare ziektes en kwalen door al die stomme roetfilters etc alleen maar groter word, alles zweefd hedendaags als fijnstof door de lucht, terwijl de grote roetdelen van de oudere diesels die je dus wel ziet als een zwarte roetwolk, zo zwaar zijn dat het gewoon op de grond valt en niet overal ongezien rond zweefd.