[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
olie verbruik / roken bij optrekken : Diesel Specifiek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr maart 29, 2024 12:04 am

olie verbruik / roken bij optrekken

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

olie verbruik / roken bij optrekken

Berichtdoor Edgar » za aug 06, 2011 8:28 am

Dag allemaal,

Mijn 250TD (1986) verbruikt in mijn beleving redelijk olie (ongeveer 1 op 2000 km). Met het optrekken rookt hij behoorlijk.
Kan alleen via de zuigerveren of de klepsteelrubbers komen lijkt me. Is er een truukje om erachter te komen wat er 'versleten' is? Of kan het roken ook nog aan de dieselpomp liggen? (verbruik ongeveer 1 op 13).
Ik kan redelijk sleutelen, maar heb nog weinig ervaring met de Mercedes: hoe groot zijn de ingrepen van het vervangen van de zuigerveren of de klepsteelrubbers?

Groet,
Edgar
Edgar
 


Re: olie verbruik / roken bij optrekken

Berichtdoor NicoenSarina » za sep 24, 2011 10:07 pm

Hallo,

welke kleur rookt hij?
Zwart is diesel /lucht verhouding. verstopt luchtfilter,verstuivers, tijdstip brandstofinspuitpomp.
blauw is olieverbruik. zelf al wat mogelijkheden genoemd, redelijk veel werk allemaal.

succes Nico
NicoenSarina
 


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten