[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Opgelost: aansluiting claxon (toeter / hoorn) : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do maart 28, 2024 12:47 pm

Opgelost: aansluiting claxon (toeter / hoorn)

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Opgelost: aansluiting claxon (toeter / hoorn)

Berichtdoor verlent » di maart 09, 2010 5:09 pm

hoi zoals de titel doet vermoeden heb ik dus problemen met mijn toeter.
aan het stuur heb je een pinnetje dat je kan aansluiten. als ik dat doe
blijft de toeter gaan. dus ik denk dat de draad ergens onderbroken is
en de carroserie raakt. nu heb ik een nieuwe draad getrokken van aan de toeter (aan de grille)
tot aan het stuur. nu heb ik mijn W124 cdrom eens geraadpleegd maar vind nergens
een aansluiting van de draden aan het stuur.

ik hoop dat er iemand me kan helpen of wat info kan geven.

mvg verlent
verlent
 


Re:aansluiting claxon toeter hoorn

Berichtdoor verlent » wo maart 10, 2010 10:32 pm

ok ondertusse heb ik wat help gekregen van een electricien. gelukkig een goede vriend van mij.
na lang meten hebben we de oplossing gevonden. zoals ik zei was de draad kapot. herstellen ging niet.

wat is er dus gebeurd. er werd van aan de toeter een draad getrokke die verbonden was met de mass. de andere draad hebben we rechtstreeks naar t stuur getrokken. we hebben een nieuwe voedingskabel getrokken van de plus van de batterij (met een zekering ertussen onder de motorkap van 1amp) ook tot aan het stuur. onder het stuur heb je de kabelboom een module eigenlijk met allemaal pinnetjes deze zijn voor de lichten de pinkers en dergelijke. bij mij waren dat cijfers 1tot 14 (heb geen cruise control dus mensen met cruisecontrol hebben een grotere of meerdere cijfertjes) die module hebben we ontkoppelt. als je je stuur volledig afneemt zie je aan het hendeltje waar je je pinkers mee aanzet 2plastieken pennetjes. daar was het gwn kwestie van uitmeten. de draden van de pinnetjes afgeknipt en afgestopt zodat er geen stroom meer opzit. de 2kabels die ik eerder heb beschreven hebben we gewoon elk aan een apart pinnetje gezet. dan gewoon de module terug inpluggen stuur erop en toeteren maar.

dit was mijn ervaring en wou deze delen voor mensen die een goedkope oplossing zoeken mocht hun toeter niet meer gaan :)

mvg verlent
verlent
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten