[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Opgelost: Achterremmen ontluchten : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do maart 28, 2024 9:15 am

Opgelost: Achterremmen ontluchten

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Opgelost: Achterremmen ontluchten

Berichtdoor Vulpes01 » za sep 26, 2009 11:52 am

Hallo medeleden.
Ik heb van mijn W124 uit 1991 de achterste 2 remleidingen plus de remslangen vervangen, niets bijzonders, maar bij het ontluchten komt er wel remvloeistof uit de nippels, maar de remklauwen doen het geen van beide.
Ook lijkt het zo dat het rempedaal bijna geen druk schijnt op de bouwen. Moet ik e.e.a. met draaiende motor doen i.v.m de rembekrachtiging of ABS ?
dan de volgorde eerst rechtsachter dan linksachter, eventueel rechtsvoor linksvoor ?
( maandag moet ik weer rijden........)
Vulpes01
 


Re:Achterremmen ontluchten

Berichtdoor Michael » zo okt 04, 2009 11:19 am

Je begint altijd het verst van de rempomp. Dus rechtsachter - linksachter - rechtsvoor -
linksvoor. De motor moet niet draaien, rembekrachtiging werkt met een vacuumsysteem en heeft niets te maken met het olie-circuit.

Ontluchten via het pedaal kan erg lang duren, zie dat je steeds je ontluchtnippel zo groot mogelijk opendraait als kan in 1 sleutelslag.

Je kan best ongeveer 2 bar druk zetten op je remolie reservoir (zie dat dit vol genoeg is!!)
Dan moet je gewoon de nippels 1 voor 1 opendraaien tot de lucht weg is en hoef je niet te pompen met het pedaal.
Michael
 


Re:Achterremmen ontluchten

Berichtdoor autorallysport » zo okt 04, 2009 6:26 pm

Volgens mij gebruikt hij geen pomp maar gebruikt hij zijn rempedaal; verder lijkt me 2 bar wel erg veel. Ik ontlucht het met 1.4 bar en dan stroomt het er al hard door...
autorallysport
 


Re:Achterremmen ontluchten

Berichtdoor Vulpes01 » ma okt 05, 2009 10:02 am

Jow, aan alle reageerder: Ik ben er uit !
Het blijkt dat het remvloeistof reservoir uit meerdere compartimenten bestaat. Het deel voor de achterrem wordt pas gevuld als je het hele reservoir vult totdat het (bijna) overstroomd, dan pas loopt het laatste deel vol. Daarna kun je gewoon op de traditionele manier ontluchten. Het is niet logisch dat je het reservoir zo ver moet vullen want je zit dan al ver boven de max. streep. Dit is echt zo'n "weet" dingetje.:laugh:
Vulpes01
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten