[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Opgelost: EGR van E250D 1994 buiten werking stellen ? : Diesel Specifiek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr maart 29, 2024 12:40 am

Opgelost: EGR van E250D 1994 buiten werking stellen ?

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Opgelost: EGR van E250D 1994 buiten werking stellen ?

Berichtdoor Marius28 » do mei 13, 2010 11:02 am

Ik kreeg onlangs het advies van een garagehouder de EGR buiten werking te zetten. Dan heb je minder vervuiling van de inlaatpoorten en inlaatkleppen. Wie heeft daarmee ervaring? Is het voldoende de klep open te laten staan en iets van de vacuumbediening buiten werking te zetten, of zal er ook een metalen plaatje in de bypass geplaatst moeten worden?
Ik heb het inlaatspruitstuk eraf gehaald en is inderdaad van binnen behoorlijk vervuild, daardoor wordt de doorstroming van lucht wat belemmerd, misschien is dat de oorzaak van slecht optrekken. Ik ga dat ook allemaal schoonmaken. Heeft het uitschakelen van de EGR ook invloed op het rijden? of op het verbruik? Zijn er naast de bekende milieu zaken verder nog nadelen aan verbonden? invloed op roetuitstoot? (belangrijk bij APK).
Veel vragen, maar voor MB insiders misschien makkelijk te beantwoorden....Bedankt alvast.
Avatar gebruiker
Marius28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 926
Geregistreerd: wo jun 30, 2010 10:02 am
Woonplaats: Groene Hart Holland
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re:EGR van 250D buiten werking stellen ?

Berichtdoor Marius28 » wo mei 26, 2010 10:15 pm

Het loopt niet storm met jullie ervaringen, zo te merken.
Maar ik ben wel een stap verder. De EGR klep heb ik buiten werking gezet door de Vacuümslang dicht te zetten, daardoor kan de klep niet meer opengestuurd. Tijdens het rijden merk ik totaal niets hiervan. Of het enig invloed heeft op het brandstofverbruik weet ik nog niet, ik houd de lezers op de hoogte !
Avatar gebruiker
Marius28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 926
Geregistreerd: wo jun 30, 2010 10:02 am
Woonplaats: Groene Hart Holland
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re:EGR van 250D buiten werking stellen ?

Berichtdoor mb-rene » ma mei 31, 2010 7:24 pm

ik heb ook de egr buiten werking (300D) gesteld en zelfs geheel verwijdert ,geen verandering opgemerkt,ook niet in verbruik
gr. rene
Avatar gebruiker
mb-rene
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 39
Geregistreerd: zo mei 16, 2010 1:13 pm
Type wagen: E300T Turbodiesel
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens.:


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast