[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Opgelost: koppeling wil af en toe niet omhoog : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr apr 19, 2024 2:50 am

Opgelost: koppeling wil af en toe niet omhoog

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Opgelost: koppeling wil af en toe niet omhoog

Berichtdoor modinho » wo jun 09, 2010 7:22 am

beste clubmembers,


mijn 190D uit 1985 daarvan wil de koppeling na lange ritten soms niet omhoog tenzij ik hem aantik en een beetje pomp met mijn voet dan komt die weer omhoog.

na lang gezeur, gelukkig niks vervangen ben ik erachter gekomen dat mijn oliepeil in de motor echt op het minimum zat wat heel erg slecht is.


sinds ik motorolie bijgevuld heb reageert de koppeling niet meer op die manier, motor rijd ook veel soepeler.


MIJN VRAAG : WERKEN DE KOPPELING EN VERSNELLINGSBAK SAMEN ? ivm met olie dat heeft geholpen.:unsure:
modinho
 


Re:koppeling wil af en toe niet omhoog

Berichtdoor JantjeV8 » wo jun 09, 2010 9:17 am

Nee motorolie heeft totaal niks met koppeling of versnellingsbak te maken.

Heeft jouw 190 trouwens geen olieniveau lampje??

Het kan zijn dat je olieniveau in het remolie reservoir te laag staat. Van daaruit wordt ook je koppelingcilinders gevoed. Als dat vloeistofpeil te laag staat kunnen er 2 dingen mis zijn:

Je remblokken zijn te ver versleten waardoor er veel olie naar dat circuit gaat.
Of je koppelingscilinder (gever en/of nemer) is/zijn lek.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 898
Geregistreerd: vr apr 16, 2010 6:34 am
Woonplaats: Haarsteeg
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re:koppeling wil af en toe niet omhoog

Berichtdoor modinho » do jun 10, 2010 6:36 pm

beste clubmember,

vandaag kwam ik erachter dat mijn remolie idd op een lage peil zat.
mijn oom (monteur) gaf aan dat daardoor lucht in de koppeling kan komen en enige manier dan is ontluchten.

kabel naar koppeling toe zit iets hoger als het minimum streepje van remolie.


remoliereservoir was dus goed gevuld tot aan minimum, maar dit was niet voldoende voor de koppeling.

na dit gevuld te hebben heb ik soms alsnog problemen met mijn koppeling, ontluchten denk ik dan maar.
modinho
 


Re:koppeling wil af en toe niet omhoog

Berichtdoor JantjeV8 » do jun 10, 2010 9:00 pm

Da's in elk geval gevonden.

Nu moet je je afvragen waarom dat oliepeil zo laag stond. In principe hoor je daar geen druppel olie te verliezen.
Het olieniveau is daar zo uitgekiend dat je een te laag peil ontdekt door een slechter werkende koppeling. Verlies je nog wat meer olie dan heb je geen remmen meer....

Dus controleren:
Koppeling gever of nemer lek??
Remblokken dermate ver versleten dat ze binnenkort vervangen moeten worden.
Een extra controle kan geen kwaad of er niet per ongeluk een remslang/leiding of klauw olie zweet.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 898
Geregistreerd: vr apr 16, 2010 6:34 am
Woonplaats: Haarsteeg
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron