[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Opgelost: lampjes instrumentenpaneel 200D 1987 : Diesel Specifiek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr apr 19, 2024 6:15 pm

Opgelost: lampjes instrumentenpaneel 200D 1987

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Opgelost: lampjes instrumentenpaneel 200D 1987

Berichtdoor Dirk » ma maart 23, 2009 7:13 pm

Hallo

Volgend probleem dient zich (terug) aan, de oliedrukmeter, controle lampje olie, rem, koelvloeistof en een lampje waarvan ik het nut niet ken (cirkel met een stippelijn langs de buitenkant)doen het niet op het instrumentenpaneel.Alle andere doen het wel.
Ik heb de zekeringen nagekeken, en alle massa aansluitingen gereinigd (die ik kon vinden), het instrumentenpaneel uitgebouwd en de lampjes nagezien, maar helaas.
Heeft iemand een schema van de stekker van het instrumentenpaneel? (18 polig denk ik) of tips zijn welkom.

vriendelijke groeten
Dirk
Dirk
 


Re:lampjes instrumentenpaneel 200D 1987

Berichtdoor svengc » ma maart 23, 2009 7:59 pm

Dirk,

Zie bijlage met daarin uitleg van de 15 polige en 4 polige stekker. Succes en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Groet,

Sven.
svengc
 


Re:lampjes instrumentenpaneel 200D 1987

Berichtdoor Dirk » wo maart 25, 2009 1:54 pm

Sven

Bedankt, de nummering op de ronde stekker van mijn wagen klopt niet helemaal met het schema er ontbreken een aantal nummers, misschien omdat deze van mij geen combi is?
Maar goed tijdens het uittesten vond ik op alle polen spanning (met opgezet contact) dus moest het aan de massa liggen.
Maar ook deze bleek ok, en inderdaad toen ik de stekkers terug aansloot werkten de controlelampjes en de oliedrukmeter terug.

Dus voorlopig werkt alles terug maar de oorzaak heb ik nog niet gevonden. Weet je soms de aarding zitten van kabel w1,

vr gr
Dirk
Dirk
 


Re:lampjes instrumentenpaneel 200D 1987

Berichtdoor svengc » wo maart 25, 2009 8:24 pm

Hallo Dirk,

De beschrijving van de 15-polige stekker is niet specifiek voor een kombi. Ik heb het bestandje zo genoemd omdat het de stekker van het kombi instrument is. Beetje verwarrend, sorry. De beschrijving geldt dus voor alle modellen. Afhankelijk van de uitvoering zijn een of meerdere draden wel of niet aangesloten. De aarding van W1 weet ik niet te vinden, dan zou ik echt diep in de elektrische schema's moeten duiken en aangezien ik geen elektrotechnicus ben is het nog maar de vraag of mij dat gaat lukken.

Maar je hebt de boel los gehad, weer aangesloten en toen werkte alles weer. Lijkt dus probleem te zijn met slecht of onvoldoende contact en door stekker eruit te halen en weer in te steken zijn contacten misschien beetje 'schoon gemaakt'.

So far so good.
svengc
 


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast