[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
(Opgeloste) problemen met de 250D : Diesel Specifiek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu wo apr 24, 2024 2:43 am

(Opgeloste) problemen met de 250D

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

(Opgeloste) problemen met de 250D

Berichtdoor schil1 » za dec 27, 2008 10:34 pm

Hallo mede leden

Ondanks dat ik weinig of geen respons krijg op de problemen welke ik heb met mijn W124 250 diesel schrijf ik toch nog maar even een berichtje over het verloop van mijn problemen.

De versnellingsbak is naar een revisiebedrijf geweest en daar zijn 2 lagers vervangen van de hoofdas.

Intussen had ik de motor eruit gehaald, de brandstofpomp gedemonteerd en deze naar een dieselspecialist gebracht om te laten controleren. Daar bleek dat de 5 e cilinder 20 % meer brandstof kreeg ingespoten dan de overige 4.
Hoe dat precies mogelijk is zal wel een raadsel blijven of het altijd al zo geweest is of dat in de pomp wat is losgelopen ik weet het niet en de reparateur ook niet.
Hoop dat dit de oorzaak is van het ronkende geluid wat ik in de motor heb.( zie eerder bericht).
Toen de pomp bij het revisiebedrijf was heb ik de carterpan eronder uit gehaald en de lagers van de krukas gecontroleerd. Daar was niets aan te zien helemaal nieuw allemaal.

Bij het terugplaatsen van de brandstofpomp de as van de pomp vastgezet, met het door mezelf vervaardigde blokkeerinrichting.

Daar ik via deze site geen respons had gekregen op mijn oproep voor het afstelgereedschap van deze pomp, het via andere wegen geprobeerd en ja het is gelukt een via een vriend de afstelapparatuur kunnen lenen.
Bleek dat ik met de door mijzelf vervaardigde blokkerinrichting maar een paar graden naast het juiste punt zat.
Juiste punt is 15 graden na bovenste dode punt.
De motor is weer voor de bak geplaatst en moet nu worden afgebouwd en dan duimen dat de problemen met mijn 124 over zijn.

Ik rij nu met een W201 190 2.5 met automaat een fantastische auto, iets kleiner als de 124 maar heel fijn rijdend.

Laat nadat ik weer heb gereden met de 124 van me horen of alle reparaties hebben geholpen of dat hij te koop is.

Groetjes schil1
schil1
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 86
Geregistreerd: ma maart 31, 2008 9:26 pm
Woonplaats: Halfweg
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee

Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron