[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Geluk bij een ongeluk : Andere dingen

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr apr 19, 2024 2:15 am

Geluk bij een ongeluk

Praten/kletsen over andere dingen in het leven

Geluk bij een ongeluk

Berichtdoor Hiemhoff » vr okt 24, 2014 6:56 pm

Hallo allemaal,

Afgelopen week drie avonden kippen op stok gezet, dat betekent als er nieuwe leghennen komen in een stal dat ze niet allemaal op hoogte gaan slapen maar op de grond blijven zitten om te slapen. Later zorgt dat er voor dat de kippen hun eieren niet in de legkasten leggen maar op de grond. Omdat te ver komen gaan we met een paar man de stal door om alle kippen die op de grond zitten op een hoger deel te gooien. Om dit te kunnen doen moest ik een 20 minuten rijden, Pesse Zwinderen, ook een stuk snelweg. Ik heb eens van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens flink gas te geven met mijn turbo. Mijn eerste avond kwam mijn auto maar langzaam opgang richting de 180 km/h Elke avond ging beter en heb ik het idee dat de motor nu vlotter is geworden in het dagelijkse gebruik. Dus losbranden zo af en toe kan geen kwaad.

Mijn contactslot heeft kuren, dat uit zich door dat de sleutel niet meer helemaal terug draait naar de stand dat de sleutel eruit gehaald kan worden. Het kan wel maar dan moet ik flink wat kracht zetten om de sleutel in die positie te krijgen wat gepaard gaat met een beste klik. Dus gister stond ik bij de dealer in Hoogeveen een nieuw contactslot te bestellen die speciaal gemaakt wordt bij de juiste sleutel code. Toen ik weer instapte rook ik een koelvloeistof lucht (ik had mijn motor laten draaien, dat doe ik nog wel eens) en onderweg naar de onderdelenzaak om remtangen op te halen voor een andere auto besloegen de ramen snel. (dat is een eigenschap van propyleen glycol dat het vocht aan trekt.) Dus ik dacht wat is er nou weer lek, toch niet de koppakking. Toen ik de zaak uit liep kwamen er flinke walmen witte rook onder de auto vandaan, (motor liep nog steeds) ik direct de motor uitgezet en de motorkap open. Wat bleek nou, het retour slangetje van de koelvloeistof was los geschoten uit het klemmetje en liep tegen de propeller aan. Gelukkig stond ik bij de automaterialenzaak waar ik een nieuwe slangetje heb gekocht en een schroevendraaier kon lenen om de slangenklemmetjes los en vast te maken. Nu zit ik te denken waarom dat retour slangetje niet zijn klem zat, waarschijnlijk door de hogersnelheid van afgelopen week los geschoten. Maar zeker weten doe ik dat nooit.
Hiemhoff
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 191
Geregistreerd: di nov 17, 2009 7:26 pm
Woonplaats: Saint- Bazile, Frankrijk
Roepnaam:
Type wagen: 300TD Turbo
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:

Keer terug naar Andere dingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron