door Dave » vr jan 23, 2015 6:59 pm
inderdaad een heel interessant gevalletje... ik ben benieuwd wat de logica er achter is/was
het tijdstip, jaar/maand, van de carrosseriewijziging zou dat een stuk duidelijker maken (@Semrick??)
als dat al in 1996 met importeren is gebeurd, lijkt mij BPM ontduiking een logischer reden dan MRB-vrij rijden
als de basis een 300E uit 1985 was, met een prijs toen vanaf 45.000 DM, was die in 1996 BPM vrij (mits de 100-maanden toen golden)
de auto zelf is een 300CE (gemaakt tot 10-‘92), prijs was vanaf 75.000 DM, de BPM zo’n 45.000 NLG, een hoop geld in die tijd.
in die tijd werd er meer met zogenaamde schadeauto’s gesjoemeld, die waren BPM-vrij....
men is er blijkbaar tot heden mee weg gekomen met nu als prettige bijkomstigheid dat het zgn bouwjaar z’n voordelen heeft