Voordat je diagnoses gaat stellen, zorg dat de volgende twee dingen zijn gedaan anders ben je geesten in het systeem aan het achtervolgen:
- Kabelboom vervangen: een van 1998 of nieuwer
- ISC/CC (Non-ASR modellen) of ETA (ASR modellen): een van 1998 of nieuwer (1997 alleen als je hem zelf open maakt en checked dat de bekabelling de geupdate versie is). Volg de airduct die gaat over de motor en loopt dan naar beneden in aan de bestuurderskant, deze gaat in de ISC/CC / ETA. Daar zit een groene label op met de datum van productie in de vorm van 94M10, wat staat voor October 1994, voorbeeldjes:
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... -eta_2.jpghttp://www.benzworld.org/forums/attachm ... hoto-2.jpgMocht ie nou van voor 1998 zijn, kijk eens op eBay naar het product nummer, staan er genoeg op van 1998 of nieuwer en laat hem AUB
niet fixen bij BBA Reman.
Zijn bovenste gedaan dan;
Hoe staat het met je ontsteking systeem; hoe oud zijn de bobines (3 stuks), de ontsteking kabels, bobines? Ze gaan zo'n 150.000 mee daarna moet je het hele zootje vervangen. Kies alleen Bosch, Beru of Bremi.
- Bougies met 40 a 50.000km wel vervangen in de M104 met ALLEEN (!!!!!!!) Bosch F8DC4 en niks anders wat ze je ook vertellen bij welke winkel/monteur waar ook.
OVP Relay (Over Voltage Protection relay) vervangen naar de geupdate versie (Alleen van MB of Kaehler GEEN URO of andere merken): A 000 540 67 45
Fuel Pressure Regulator vervangen, cheape fix MB nummer: A 000 078 18 89, Bosch part nummer: 0 280 160 587 (tip kijk eens op amazon.com / .de naar dit onderdeel)
Benzine filter al tijdig vervangen?
Tip: heb je een 280E/E280 of 320E/E320 met de M104 motor met HFM systeem zoek dan ook eens op Benzworld.org onder de sedan -> W124 rubriek.
Hopelijk heeft iemand hier wat aan.