Na 1000km terug voor de eerste beurt.
Wilt u even naar de rechter bougie kijken, die zat ineens los.
Ik haal de motor op, rij er zestig km mee naar huis.
Vandaag met koffers op pad voor het eerste tochtje met boxerliefhebbers dit jaar.
De rit van 28 maart heb ik overgeslagen, te koud.
In eens halve power en onregelmatig lopen.
Benzine op? Kan niet pas vol getanked.
Ik haal net een klein autobedrijf met werkplaats.
Heeft u een bougiesleutel?
De bougie aangedraaid, schroefdraad kapot.
Bellen met de dealer, geen tijd en geen reparatieset aanwezig.
Andere vrije BMW handelaar, nee reparatieset hebben we niet.
Ons revisiebedrijf zit om de hoek die kan het repareren.
Met kunst en vliegwerk lukt het daar te komen, min of meer op twee cylinders.
Echte ouderwetse vakman, de reparatie set ligt klaar. Klusje is in een paar minuten gedaan.
Zullen we ook even naar de andere bougie kijken?
Nee zegt de vakman, een bougie uit een warme motor draaien is niet verstandig.
Ik rij weg de motor draait als een zonnetje.
Ben al een flink eind gevorderd op de A15 richting Rotterdam.
Ineens geen power, nu zit de linker bougie los G*V*D.
Op halve kracht terug, het is kwart voor vijf.
Net op tijd, nu krijgt ook de linker bougie een stalen bus.
Afkloppen, aub geen gedonder meer ik wil eindelijk wel eens een stukje ongestoord rijden.
- r1.JPG (612.41 KiB) 2587 keer bekeken
- r2.JPG (585.02 KiB) 2587 keer bekeken
Ongelooflijk wat wordt er veel afgeprutst in werkplaatsen.
Echt betrouwbaar vakwerk sterft sneller uit dan de meest zeldzame diersoort.
Met een beetje pech maken ze meer stuk dan er voorheen aan mankeerde.