[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Opgelost: schuif/kanteldak motor ratelt : Carrosserie & Exterieur

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr maart 29, 2024 6:48 am

Opgelost: schuif/kanteldak motor ratelt

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Opgelost: schuif/kanteldak motor ratelt

Berichtdoor D.Alderden » za apr 12, 2008 1:41 pm

Als ik hem open doe met het motortje dan raaelt hij en gaat niet open , kan hem wel met de hand open en dicht doen , wat kan ik hier aan doen?
weet iemand hier iets van?
of moet het vervangen worden.
mvg Dirk
ps bedankt voor de tips die u gegeven hebt
D.Alderden
 


Re:opendak motor raterlt

Berichtdoor Rikus » zo apr 13, 2008 9:04 am

Als ik het zo hoor dan slippen de tandwielen in je motortje. Waarschijnlijk is het de overbrenging van het motortje op de kabel. (moet haast wel als je hem wel met de hand kunt bedienen) Dit kan bijvoorbeeld komen door een tandwieltje da slipt op zijn as (ik had een soortgelijk probleem in een km-teller) maar het kan natuurlijk ook dat er een tandwieltje glad is.
Hoe je het ook wend of keert je zult het motortje denk ik even moeten uitbouwen om hem te testen, te bekijken of hij nog te redden is of evt te vervangen.

Je zegt dat hij manueel nog wel open gaat; controleer wel even of dit "normaal" gaat. Zo niet (stotent of moeizaam) smeer dan alles goed en kijk of het er beter op wordt. Een te zwaar, slecht lopend dak kan namelijk de oorzaak zijn waar een motortje op stuk loopt. Enkel oplappen/vervangen is dan wellicht niet afdoende. Dit temeer omdat ik begreep dat de vorige eigenaar het dak heeft afgedicht, en deze wellicht al een tijd niet meer heeft gewerkt.

Succes Rik

PS inderdaad vervelend van die plaatjes. Ik zie er geen een op dit forum!
Avatar gebruiker
Rikus
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: zo maart 23, 2008 8:24 pm
Woonplaats: Haarlem
Type wagen: 300D Turbo
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten