Ik wil nu ook opheldering over de uitspraak van Wiebes met zijn stomme blik in de camera .
Ja dankzij de nieuwe regeling voor oldtimers die vanaf 2013 van start is gegaan is de luchtkwaliteit in Nederland sterk verbeterd.
WAAR is die uitspraak op gebaseerd als alle andere nieuwe auto’s evenveel rotzooi uitstoten met sjoemel software als een oldtimer?
Hoe is die sterk verbeterde luchtkwaliteit gemeten dan en waar dan wel.?
Hoezo milieudoeleinden zijn behaald?
Wellicht al op dit forum bekend bij allen via vrijstelling oldtimer maar ik plaats hem hieronder toch weer even.
Zie kamerdebat live morgen tussen 1100-1300
Wat: notaoverleg Omtzigt over budgettaire opbrengsten oldtimermaatregel.
Waar (gewijzigd): Thorbeckezaal op de tweede etage van de nieuwbouw van het gebouw van de Tweede Kamer. Bezoekersingang aan de Lange Poten 4 in Den Haag.
Wanneer: maandag 12 oktober van 11:00 tot 13:00 uur.
live uitzending Thorbeckezaal
http://downloadhq.kpnstreaming.nl/index ... Extern500kWereldwijd is er geschokt gereageerd op het dieselschandaal van Volkswagen. En uit onderzoek van het Brusselse instituut Transport en Environment (T&E) blijkt nu dat ook andere merken veel meer vervuiling uitstoten dan is toegestaan. Sommige van de nieuwste modellen zouden de milieuzone van Utrecht niet eens in mogen. De boel staat op zijn kop.
De hele affaire legt een bom onder het feitenmateriaal dat de Staat heeft aangedragen in de rechtszaken die we hebben gevoerd. In de laatste zaak over de Mercedes 240 Diesel van Bart Kouwenhoven moet de uitspraak nog volgen en we hopen dat de rechters de recente ontwikkelingen betrekken in hun overwegingen. Het zou weleens een keerpunt kunnen worden
Nu het breder bekend wordt dat we sluitende cijfers hebben en het Ministerie van Financiën niet meer heeft dan een raming op basis van aannames, levert dat tumult op. Zowel onder politici als in de media. De Fehac heeft bovendien aangekondigd dat ze van de gelegenheid gebruik maakt om vóór de vergadering een petitie aan te bieden aan de financieel woordvoerders van de politieke partijen.
En natuurlijk kunnen we geen garanties geven, maar het zou wel eens het keerpunt kunnen worden.