Het is nu do apr 25, 2024 12:55 pm
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door William » zo okt 11, 2015 3:01 pm
Geachte forumridders,
Wie kan mij vertellen wat de grondspeling van een W124 260E zou moeten/kunnen zijn, in het officiele MB carrosserie handboek van Kluwer staat deze niet vermeld, wel de totaalhoogte van 1431 mm in onbelaste staat.
Uitgaande van de juiste bandenspanning uiteraard.
Graag uw onbetwiste kennis hierbij gevraagd.
William
-
William
-
door William » wo okt 21, 2015 6:28 am
Hallo allemaal,
Ondertussen is mijn zoektocht door gegaan en heb ik zelfs bij officieele technische data van de 260E een max.hoogte daklijn aangetroffen van 1451 mm, dus het zou zomaar kunnen zijn dat mijn eerder gevonden 1431 mm een tikfout is/was ?
Neemt niet weg dat mijn waterpas gemeten max. hoogte van de daklijn 1415 mm is en daarmee tevens aangetoond dat de veringen/schokdempers vervangen moet gaan worden.
Ik kwam hierop omdat ik vond dat ik wel erg snel bij drempels de grond schampte bij geringe snelheid, vandaar mijn eerste vraag en zoektocht naar de grondspeling van de W124 260E automaat.
Dank aan allen die meegelezen hebben en bij wie ik mogelijk inzage heb gegeven in hoe je de zgn. grondspeling kan vinden via de max. hoogte van de daklijn die volgens verschillende technische data 1431 of 1451 mm zou moeten zijn.
-
William
-
door Dweezman » wo okt 21, 2015 8:02 am
Ik zal mijn reactie alhier ietwat minder bloemrijk verwoorden dan de uwe, maar de gedachte kwam bij me op dat de deviatie in de bodemspeling zoals u deze ervaart bij het nemen van verkeersdorpels een causale relatie kan hebben met vermoeide onderdelen in uw voortrein, en wellicht niet zozeer verklaard kan worden door het vaststellen van de grondspeling in ruste.
great minds tank alike
-
Dweezman
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 1462
- Geregistreerd: vr mei 04, 2012 10:28 pm
- Roepnaam:
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.:
door William » wo okt 21, 2015 12:15 pm
Geachte heer Dweezman,
Sorry, Grondspeling is fout, het moet zijn bodemvrijheid.
Grondspeling is de hellingshoek die een motorfiets in een bocht kan maken zonder dat andere delen dan de banden de grond raken.
Bodemvrijheid is de ruimte tussen het laagste punt aan de onderkant van een voertuig en het bodemoppervlak.
Als je deze maat bij het betreffende voertuig weet (chassis doorsnede-tekening met alle maatvoeringen) dan kan je hier uit afleiden of de vering gedurende de jaren is ''gedeformeerd'' ofwel ingezakt, niet gek na 200.000 km en/of 30 jaar.
Met een vriendelijke groet,
William
-
William
-
door WillieW124 » wo okt 21, 2015 12:39 pm
Of je mot gewooon je bande even goed oppompe , dan komt die ook hoger
-
WillieW124
-
door Sebastiaancocoon » wo okt 21, 2015 6:09 pm
Nieuwe veren en dempers zijn zo'n wereld van verschil!!
Let wel op bij het bestellen dat je de juiste neemt anders heb je straks een 4wd
-
Sebastiaancocoon
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 2287
- Geregistreerd: di okt 25, 2011 2:06 pm
- Roepnaam:
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Dweezman » wo okt 21, 2015 6:34 pm
Ghehe. Zonder dollen: veren doen enorm veel voor de grondspeling, pardon: bodemvrijheid
great minds tank alike
-
Dweezman
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 1462
- Geregistreerd: vr mei 04, 2012 10:28 pm
- Roepnaam:
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.:
door William » do okt 22, 2015 6:08 am
Inderdaad, maar ook voor het stuurgedrag op de weg, ik heb het nml. ervaren met een Volvo P1800E met een bodemvrijheid van 150 mm, een wereld van verschil en tevens veilig gevoel.
M.vr.gr.
William
-
William
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast