Haha, het was wachten op een reactie met betrekking tot VW....
Tsja, ik geloof dat niet helemaal doordringt hoezeer VW de zaak belazert.
En hoe ongelooflijk naief de tests zijn....
Zelfs de nieuwere tests testen onder beperkte load, niet volgas en bij max 131 km/hr
hier de oude en de nieuwe toekomstige tests vergeleken
https://www.vda.de/en/topics/environmen ... -wltp.htmlDus bij max ca 47 kw testen, zeg de performance van een Daewoo matiz 1 liter motor.
Ja zo kan ik het ook, zet maar eens een doorsnee opgefokte leaserijder op vrijdagmiddag 16hr achter t stuur, en kijk dan eens wat de uistoot is, maar dat gaat dus nooit gebeuren.En ook nog bij max 131 km/hr
Inderdaad is de inspuittechniek en turbo debet aan fijn stof.
Zo scheiden de VW TSI benzine turbos vrolijk meer fijnstof uit dan de diesels. Daar zijn geen normen voor!
Geen politicus die erover begint , want die weten immers vrijwel niets van techniek.
Het gaat om de normen, en of die ergens op slaan, dat weten ze zelf ook niet.
Pas vanaf 2017-2018 mogen ze net zo weinig roet uitstoten als een gelijkwaardige diesel.
http://www.autobild.de/artikel/gefaehrl ... 73267.htmlDaarbij komt dat het roet uit oude diesels ook niet gezond is, echter het ultra fijne fijnstof uit de nieuwere diesel en benzine motoren is gevaarlijker. Wellicht duurt het nog een paar jaar voordat dit meer bekend raakt...
Maar goed de hele discussie richt zich nu mede door de VS meer op stikstofoxides, eerder op roet en fijnstof.