W124 Turbo gekocht voor een prikkie, ''ff'' APK er op en gaan, dat was het plan....
Eerst de roestschade rechtsachter gerepareerd, dat ging volgens plan, toen de roest in de achterbak gelast en afgewerkt, ook geen probleem.
Technisch zou hij top zijn, 20 jaar de zelfde eigenaar, overal waar je kijkt nieuwe delen, denk aan banden, schokbrekers achter, recent koprevisie...
Dus voor de APK, afkeur, naja, moet kunnen, maar dan de gebreken:
Subframe zit een gaatje in geroest -> lassen
uitlaat heeft een roestoplek, gelukkig in een stuk pijp -> uitlaatverbandje er om.
remslangen voor afkeur, kraag veroest -> vervangen
Bij die laatste ging het mis, onluchtingsnippel links wou niet los, naja, ik heb een sloper, dan die klauw er maar op, klauw niet gangbaar, dus gangbaar gemaakt en testrit.
Tijdens de testrit stopt de auto er mee, waarschijnlijk een brandstofprobleem, ik voel aan het wiel, heet, dus loopt nog steeds aan...
Soms zit het mee, soms zit het tegen
Maaaaar, we geven niet op!