[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Retroclassic : Even voorstellen

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do maart 28, 2024 11:47 pm

Retroclassic

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.

Retroclassic

Berichtdoor Retroclassic » zo maart 06, 2016 1:30 pm

Beste Leden,

Sorry, ben niet zo bekend met internet fora en gebruikelijke regels. Ik ben Simon Windels en woon in regio Kortrijk in België. Al jaren overtuigd van de Duitse kwaliteit met de ster. Een W202 200 diesel, een W202 220 diesel, een W210 200CDI en een W211 220 CDI hebben in de loop der jaren ons gezin vervoegd en verlaten, steeds met het oog op verbetering. De eerste W202 200 diesel had rond de 240.000km toen ik die kocht. Deze hebben we een 3 á 4 tal jaar gehad. Het was een Esprit uitvoering, vrij basic. Toen kreeg ik de kans om de W202 220 diesel Elegance van familie over te kopen, wat we toen ook hebben gedaan. Deze was heel goed onderhouden en behoorlijk royaal uitgerust. Had toen wij die kochten al rond de 260.000km. Enkele maanden later wist mijn vrouw te vertellen dat iemand die heel ver aan de familie gerelateerd is, een hoog bejaard koppel, hun wagen gingen verkopen, wegens de toenemende dementie van die man, waardoor ze bang waren dat hij op een dag zijn huis niet meer zou terugvinden... (Schrijnend). Dat was een W210 200 CDI Elegance met amper 40.000km op de teller. Die hebben we toen uiteraard gekocht en de W202 weer van de hand gedaan. Enfin, zo'n tweetal jaar geleden waren we op weg naar zee om er het weekend door te brengen, toen we onderweg een hele mooie W211 zagen staan met een bordje "te koop". Even gestopt om te kijken. (Weet eigenlijk nog steeds niet waarom ik toen ben gestopt...!) Het was een zwarte elegance met beige lederen interieur, echt een chique wagen boordevol opties! Toen de eigenaar erbij kwam werd er over de wagen en ook over de prijs gepraat (hoewel ik helemaal niet van plan was om een andere auto te kopen!). Enfin die man spreekt zijn vraagprijs uit en ik schiet een bod af dat een flink pak lager lag (want was niet op zoek om te veranderen). De man aanvaard mijn bod en toen hadden we plots een auto gekocht! De W211 ingeschreven en de W210 stond nog op de oprit, ik had de nummerplaat nog niet stopgezet (ik vond het eigenlijk zonde om de W210 te verkopen, want ik vond het een heel fijne auto). De Mercedes is eigenlijk onze privé wagen waar mijn vrouwtje mee rijdt, ik rijd een Peugeot 407SW als bedrijfswagen. Na enkele weken vroeg ik mijn vrouwtje of ze blij is met haar "nieuwe" wagen en uit haar antwoord kon ik afleiden dat ze de W211 een hele mooie wagen vindt en met alle snufjes voorzien, maar dat ze eigenlijk nog liever mer de W210 reed. De zelfde dag nog de W211 te koop gezet en rijden nu nog steeds met de W210! Nu heb ik beslist om van job te veranderen en de Peugeot gaat dus terug naar de firma (ben er helemaal niet rouwig om, scheelde altijd iets aan!) ik had dus een tweede wagen nodig. Na zo'n 3 tal maanden dagelijks de zoekertjes sites te hebben afgesmurft vond ik plots een 300TD van eerste eigenaar. Ben er onmiddellijk,naartoe gegaan en de zaak was direct beslist. Deze komt dus zoals reeds gezegd van eerste eigenaar en stond zijn ganse leven in een verwarmde garage!! Heeft 260.000km op de teller (en dus nog in de fleur van zijn leven!) het is een bouwjaar 1989 die pas in 1990 is ingeschreven geweest. Een vrij basic uitvoering, geen snufjes, behalve het (bijna standaard) metalen schuif/kanteldak. Ik heb hem Freddie genoemd en ben super gelukkig dat ik zo' n zuivere roestvrije en heel goed onderhouden 300 break heb gevonden. Zalige wagen om mee te cruisen. O ja, niet te vergeten, ik heb ook nog Suzanneke, mijn 2cv Charleston uit 1983. Nog zo'n zalige vierwieler! Voila, dat is zo ongeveer wat ik te vertellen heb ...
Retroclassic
 

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten