[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
4Matic R-klasse : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu wo apr 24, 2024 1:53 pm

4Matic R-klasse

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

4Matic R-klasse

Berichtdoor Sjonnietje » di aug 23, 2016 4:46 pm

Yo de mannen,

Vorig jaar een prachtige Mercedes R 320 4Matic gekocht wegens nieuw samengesteld gezin met 5 kinderen... 196000km van 2009.
Tot nu toe geen problemen behalve de centrale vergrendeling van de voorste deuren.
De voorbije weken voel ik soms lichte schokjes bij het aan zelfde snelheid rijden (na normaal optrekken) wanneer hij van 2e naar 3e of van 3e naar 4e schakelt, alsof hij twijfelt welke versnelling ik hem ga doen kiezen. Een mens voelt zich dan een beetje geambeteerd...
Het voorbije weekend sta ik echter in de file en op het moment dat we het ongeval aan de overkant voorbij schuiven, moet de chauffeur voor mij de ramptoerist uithangen, ook al kan hij doorrijden. Ik probeer hem dan links voorbij te gaan maar aan mijn linker voorwiel kraakt en schudt de auto 3 tot 4 keer (redelijk hard). Het leek een beetje op het geluid van een cardanas vooraan die aan vervanging toe is. Ik hou mijn gas dus onmiddellijk in en daarna geen probleem.
Deze morgen slipt hij weer een beetje door bij het optrekken uit stilstand (enkel links vooraan). Bij versnellen tijdens het rijden, geen probleem.
Voor de rest rijdt hij super, maar ik vrees dat het zal verslechteren...

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Iets aan de 4Matic of de aandrijfstang van het linker voorwiel?
Hoe is de aandrijfas verbonden met de 4Matic? Met een tandwielverbinding of iets anders.

Alvast bedankt.

Geert.
Sjonnietje
 


Re: 4Matic R-klasse

Berichtdoor Filipos » di aug 23, 2016 6:37 pm

Dag Geert,

Je zit op het verkeerde forum. Hier worden enkel W124's besproken.

Succes met de zoektocht!
Filipos
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 94
Geregistreerd: zo aug 16, 2015 9:02 pm
Woonplaats: Zaltbommel
Roepnaam:
Type wagen: 300E-24
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: 4Matic R-klasse

Berichtdoor Nico 43 » di aug 23, 2016 10:56 pm

Ik ben even voor je aan het zoeken geweest maar kan van jouw auto niet echt een forum vinden maar misschien dat je op het algemene Mercedes forum beter je vragen kwijt kunt het is www.mercedesforum.nl ;)
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2660
Geregistreerd: zo aug 19, 2012 6:44 pm
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron