Het is nu vr apr 19, 2024 2:13 am
Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.
door Micha12345 » vr sep 02, 2016 5:09 pm
Hallo,
Ik wou vragen of iemand dit probleempje ook wel eens heeft gehad.
Heb de rubber van de intake vervangen plus een nieuwe potentiometer geplaatst.Eerst had hij bij koude start hoge toeren tot de ecu zich ermee ging bemoeien maar nu de potentiometer plus vacuumleidingen zijn vervangen doet hij het omgedraaide.Hij start en vliegt daarna uit en de 2 keer vliegt hij aan en blijft op 500 steken tot hij warm wordt daarna loopt hij perfect.
Het gaat zich om een 300E uit 1986
Heeft iemand hier ervaring mee wat het zou kunnen zijn?
-
Micha12345
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1105
- Geregistreerd: di jan 05, 2016 8:46 pm
- Woonplaats: Venlo
- Roepnaam:
- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.:
door Patje-300e » vr sep 02, 2016 11:24 pm
Meerdere mogelijkheden... Het KAN te maken hebben met de CO afstelling, het kan zijn dat je lambda slecht is (mits je katalysator hebt) maar het kan zelfs ook te maken hebben met een rubberen afdicht pakking onder de bandstofverdeler... Misschien heb je niks aan dit antwoord maar het is nogal een complexe vraag met iets te weinig gegevens.
Hoe rijd ie verder bijvoorbeeld? Warm en koud?
Pingelt ie veel bij stationair draaien? Enz enz
-
Patje-300e
-
door Micha12345 » za sep 03, 2016 10:56 am
Dankjewel heren voor julie reacties.
De lambasonde is nieuw +de potmeter(potentiometer)Deze is op 0.75 afgesteld en loopt goed(groot verschil tegenover de oude) Co is afgesteld en de motor loopt soepel nadat hij zeg maar 2 minuten gelopen heeft(toeren 1000p+n D/R 700.Overspannings relai is vervangen ook alle zekeringen.Voor de rest zit er ook een nieuwe brandstof filter in plus de pakking onder de luchtintake + Nieuwe radiatorslangen.Het enigste wat me wel opgevallen is(Wat inmiddels besteld is)Is dat de slang een beetje aan het einde gescheurd is(Van Luchtfilter naar blok en dat de kleine leiding van de brandstofdruk regelaar naar de slang van de luchtfilter/blok kapot is.Dat de pakking onder luchtintake groot verschil maakt dat snap ik maar wat doet de minislang van de benzinedrukregelaar eigenlijk?zou toch niet zo'n groot verschil moeten zijn?
Voor de rest ga ik ook 1 voor 1 de sensor van het blok zelf(vooral met temp te maken hebben)preventief vervangen omdat deze allemaal al oud zijn
-
Micha12345
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1105
- Geregistreerd: di jan 05, 2016 8:46 pm
- Woonplaats: Venlo
- Roepnaam:
- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.:
Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten