door Marcellus » za jan 07, 2017 3:08 pm
Die km-stand is niet hoog. Kijk of dat klopt door het te checken via de Nationale Auto Pas, kleine moeite. Verder is het fijn als de originele onderhoudsboekjes erbij zitten en de onderhoudshistorie (met een pak rekeningen erbij dus). Uit die rekeningen en de apk-keuringsrapporten (of bij een geïmporteerde wagen de Tüv-rapporten), kun je ook afleiden of de km-stand klopt. Wat is de prijs? Als deze wagen goed is en de km-stand klopt en alles zit erbij, dan is hij niet goedkoop. Is hij wel goedkoop dan zou ik heel goed uitkijken... Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo namelijk. Wat ook wel handig en simpel is om te checken, is het merk banden. Zijn dat B-merk banden, dan heeft de vorige eigenaar daar dus op bespaard, en dat geeft meestal aan dat er op de rest van het onderhoud ook bespaard is. Verder is een wagen in originele staat natuurlijk veel waardevoller dan een naar eigen "smaak" veranderde wagen. Verlaagde of overgespoten wagens zou ik altijd laten staan. De eigenaar zal natuurlijk altijd zeggen dat dat perfect gedaan is, maar echt nagaan of dat zo is kun je meestal niet. Wagens die omgebouwd zijn naar een later type zou ik ook laten staan.
Maar goed, het is natuurlijk allemaal maar wat je wilt. Misschien wil je wel een "project" om aan te sleutelen, en geen goed onderhouden exemplaar om gewoon probleemloos mee te rijden. Projecten zijn goedkoop, probleemloze en in originele staat verkerende wagens met historie en relatief lage km-stand zijn duur.