[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
'W124 is een mindset' : W124 - Van alles wat....

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr apr 19, 2024 8:33 pm

'W124 is een mindset'

Hier kun je over van alles en nog wat kletsen omtrend de W124.
Leuk filmpje met een W124? Of met de W124 iets leuks mee gemaakt?
Plaats het hier!
(Geen vragen over de W124)

'W124 is een mindset'

Berichtdoor Dweezman » zo jan 15, 2017 11:26 am

great minds tank alike
Avatar gebruiker
Dweezman
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1462
Geregistreerd: vr mei 04, 2012 10:28 pm
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: 'W124 is een mindset'

Berichtdoor DJS » zo jan 29, 2017 7:24 pm

Een mooi stukje om te lezen. Interessant.
DJS
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3616
Geregistreerd: za dec 31, 2011 9:12 am
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: 'W124 is een mindset'

Berichtdoor Eemspoort » ma jan 30, 2017 12:52 pm

Leuk stukje idd en klinkt heel bekend. Een collega van mij heeft thuis nog zijn ouwe trouwe 250D staan.
Die heeft ie inmiddels 18 jaar, hij kocht hem toen ie nog aardig jong was (zowel collega als auto) en het is zijn 2e auto.
Tot vorig jaar reed hij er mee. Maar de Benz gaf aan niet erg gezond meer te zijn en liet hem na een plof staan.
Ik heb hem jaren lang geplaagd met "die ouwe Benz" ofschoon ik maar al te goed weet dat ze lang mee gaan.
En steevast zei hij dan: "Maar warum Eddie, die wagen fahrt doch nog prima. Wat soll ich met een neue. Kosten alleen maar viel geld und doen niks meer als mijn alte Mercedes."
Ja, hij is een Duitser die een beetje Nederlands babbelt.

Maar de Benz werd ouder, de klepjes begonnen te tikken, nu ligt de koppakking eruit en roest is ook wel een puntje.
"Wat moet ik nu?", zei hij op een dag. Ik zeg: "Opknappen en door gaan voor het miljoen, natuurlijk!"
Of een Skoda kopen, zoals ik. Niet duur en wel fijn.
Zoals het nu lijkt heeft hij voor een middenweg gekozen. Hij heeft een Skoda Octavia gekocht, waar hij niet echt blij mee is (niet zo vreemd, ik had hem de Superb geadviseerd omdat die dichter bij een W124 ligt qua gevoel) en hij denkt erover na om de Benz toch maar op te knappen. Ofschoon het voor hem als Duitser niks geen voordeel heeft. De auto is niet oud genoeg voor een H-kenteken (oldtimer) en met de diesel ziet ie met de Umwelt-plakkete.

Hij had de Benz min of meer opzij geschoven omdat de kosten te hoog werden om hem op te knappen. Niet alleen zit er motorisch werk aan, alleen voor de TÜV moest er al voor een duizendje of 3 aan verspijkerd worden. Economisch total-loss eigenlijk.
Ik ben benieuwd wat hij er mee gaat doen, maar afstand er van nemen sowieso niet. Hij grapte al dat ie hem anders wel als kunstwerk in de tuin ging zetten. :lol:

Gr. Ed
Avatar gebruiker
Eemspoort
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 139
Geregistreerd: za okt 08, 2016 9:01 am
Woonplaats: Aan boord...
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Keer terug naar W124 - Van alles wat....

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast