Dit is niet ontmoedigend bedoeld.
Je moet weten of de motor kabelboom, gaskleppen, dynamo/startmotor kabel, en de luchtmassa meter bekabeling al is vervangen zijn en dat kun je zien aan de datums die er op staan. (alles is zelf te doen met geduld)
De carterdamp leidingen worden broos over tijd en breken.
De tandwielen voor de km teller gaan ook nog wel is stuk zijn niet duur maar vergt wel wat geduld om ze in te bouwen plus het gevaar wat helaas bij mij gebeurde, is dat ik me scherm scheurde met het er uit halen van de klokkenhuis.
Als je hydraulisch niveau regeling heb, is het goed te kijken naar lekkages en werking.
Controleer de vacuüm pompen voor het soft close en centrale vergrendeling systeem ze zijn vaak goed gebruikt en stoppen er mee vanwege de koolborstels.
All het plastic is erg breekbare geworden over tijd. Alles wat je los haalt kan breken tenzij je met een föhn aan de gang gaat, maar dat doen veel garages niet dus je kunt nogal wat gebroken onderdelen vinden.
Controleer of de cats nog goed zijn.
Een grote beurt is prijzig.
Niet alle onderdelen zijn nog te verkrijgen bv het houten inleg of de cats met temperatuur sensor (Japans)
De voorbanden slijten zeer snel in de stad met zo'n gewicht voorin.
Voor je portomonee is het zeer gewenst dat je een eigen garage-loods heb en documentatie voor demontage als wel het uitlees ledje met het uitlees code boekwerk.
Bij de gegeven km stand kan het verstandig zijn motor keerringen en ketting met geleiders te vervangen het liefst ook de klep seal's maar als die niet lekken dan kan het lang aan.
Kijk de leidingen onder de auto goed na vooral bij brandstof pompen.
Zo is er vast nog meer waar ik zo gauw niet op kom.
Het verbruik moet je voor lief nemen anders moet je er sowieso niet aan beginnen. Ik zelf rij er altijd voor me plezier in en het kost me altijd een hele tank (100 liter) per dag. Ik spreek uit ervaring met me eigen W140 s600 coupe met de 408 pk chips
(binnen kort echt ASR uit en first gear start)
PS Mocht je overgaan tot aanschaf mag je best contact opnemen voor meer info.
Met vriendelijk groeten,
Patrick van der Veen