[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Rare bonk bij schokdemper(s) achter. : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do maart 28, 2024 3:04 pm

Rare bonk bij schokdemper(s) achter.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Rare bonk bij schokdemper(s) achter.

Berichtdoor RNRS001 » za maart 04, 2017 8:17 pm

Dag allen,

Ik heb nu een jaar een 300E uit 1986 met nog geen 200.000 op de teller. Mooie auto, maar ik heb een steeds erger wordende bonk die bij de ophanging achter vandaan komt. Zodra ik over een drempel ga hoor je iets bonken, en je voelt het ergens in de auto vandaan komen. Eerst was het alleen als de auto beladen was achterin en met hoge snelheid, maar inmiddels ook als ik 1 passagier voorin heb zitten en we gewoon over een viaduct heen gaan en er wat niveauverschil is.

Nu is de auto echter op de brug geweest en niemand die iets kan vinden. Hij is beladen geweest op de brug om te kijken of er iets te voorschijn komt maar ook dan zie je blijkbaar niets. Maar het wordt wel steeds erger. Mijn vraag is nu aan jullie, wat kan dit wel zijn? Hij gaat, omdat hij uit de winterslaap komt, binnenkort voor een beurt en dan wil ik dit op kunnen lossen. :)

Bij voorbaat dank.
RNRS001
 


Re: Rare bonk bij schokdemper(s) achter.

Berichtdoor Rojo124 » za maart 04, 2017 8:32 pm

Subframerubbers kun je vaak niet goed zien of ze binnenin kapot zijn...of de draagarmbussen/rubbers....achterdemper/rubber die tegen de onderkant auto bonkt,.... moet haast wel zoiets zijn Sebastiaan.

als de schokbrekers/veren goed zijn...en jij zeker weet dat jou krik niet los rondstuitert in de kofferbak..Haha
ik zal binnenkort als je jou ziet wel eens goed luisteren waar die bonk vandaan komt
gr Ron
________________________________________________
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
Avatar gebruiker
Rojo124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 908
Geregistreerd: zo feb 06, 2011 7:59 pm
Woonplaats: Rotterdam
Type wagen: 260E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Rare bonk bij schokdemper(s) achter.

Berichtdoor Harley » za maart 04, 2017 10:03 pm

zit er niveauregeling op ?
zo ja zeer waarschijnlijk schokbreker kapot .
succes harley.
Harley
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 301
Geregistreerd: di jun 14, 2011 9:39 pm
Woonplaats: eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: Rare bonk bij schokdemper(s) achter.

Berichtdoor RNRS001 » ma maart 06, 2017 7:36 am

Het klinkt ook als een kapotte schokdemper, vroeger hadden wij bij een Renault precies hetzelfde geluid. Ik heb echter geen niveauregeling.
RNRS001
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten