[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
W124. 300D Wel of niet revisie? : Diesel Specifiek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do maart 28, 2024 3:43 pm

W124. 300D Wel of niet revisie?

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

W124. 300D Wel of niet revisie?

Berichtdoor Pvanderwouden » wo maart 15, 2017 2:22 pm

Halo allemaal. Ik hoop hier in de goede rubriek te zitten.
Het gaat om het volgende. Ik rijd al 4 jaar met nog steeds veel plezier in mijn W124 300D uit 1986. Elke dag 100 km woon werk en regelmatig met zware aanhanger naar Frankrijk. Ik ben de 3e eigenaar. De 2e eigenaar is een goede kennis van mij die hem zo'n 8 jaar geleden heeft geïmporteerd vanuit Duitsland. De eerste eigenaar heeft hem al die jaren Mercedes onderhouden en de laatste 8 jaren heeft de Benz gewoon zijn beurten gekregen. Nooit problemen.
Echter loopt mijn Benz tegen de miljoen kilometers aan. De kop lekt olie omdat de waarschijnlijk de eerste koppakking er nog op zit. Verder is de brandstofpomp ook al aardig op leeftijd waardoor hij bij koudstart niet direct lekker op druk komt. En er zit speling op de Pitman arm is mij verteld. Schokbrekers, complete uitlaat, remschijven, e.d. zijn 7 jaar geleden vervangen met Bosch en MB onderdelen.

Nu zit ik in dubio. Is het rendabel om een revisie erop los te laten? En waar kan ik op rekenen? Ik hoop hier een beetje advies te kunnen krijgen.
Ow ja . Roest. De 2 randen van mijn achterspatborden en een beetje bij een krikpunt. Dat laatste is niet heel erg is me verteld, maar wel een keertje om er naar te laten kijken.

Alvast bedankt! Peter
Pvanderwouden
 


Re: W124. 300D Wel of niet revisie?

Berichtdoor GekkeHenkie » wo maart 15, 2017 6:28 pm

revisie altijd een brede term,

zo ik het lees is het een kwestie van koppakking verv en je ketting verv. makkelijk zelf te doen

praat je over revisie dan heb je het over honen, alle lagerschalen verv,
dan zal het in de kosten lopen
GekkeHenkie
 


Re: W124. 300D Wel of niet revisie?

Berichtdoor Prometheus » do maart 16, 2017 9:41 am

Ik zou even de compressie (laten) testen. Als die nog goed is, ben je met enkel een frisse kleppendeksel- en koppakking (en voor het goede een ketting en een paar frisse gloeiers) weer klaar.
Een brandstofpompje kost niet veel, maar als je de injectiepomp bedoeld ben je voor een goede snel € 500,= achteruit.
Zou eerste een fris brandsoffilter erin zetten en het tankfilter controleren.
Al met al is het, gezien de verdere staat vd auto, mi zeker rendabel.
Prometheus
 


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten