Halo allemaal. Ik hoop hier in de goede rubriek te zitten.
Het gaat om het volgende. Ik rijd al 4 jaar met nog steeds veel plezier in mijn W124 300D uit 1986. Elke dag 100 km woon werk en regelmatig met zware aanhanger naar Frankrijk. Ik ben de 3e eigenaar. De 2e eigenaar is een goede kennis van mij die hem zo'n 8 jaar geleden heeft geïmporteerd vanuit Duitsland. De eerste eigenaar heeft hem al die jaren Mercedes onderhouden en de laatste 8 jaren heeft de Benz gewoon zijn beurten gekregen. Nooit problemen.
Echter loopt mijn Benz tegen de miljoen kilometers aan. De kop lekt olie omdat de waarschijnlijk de eerste koppakking er nog op zit. Verder is de brandstofpomp ook al aardig op leeftijd waardoor hij bij koudstart niet direct lekker op druk komt. En er zit speling op de Pitman arm is mij verteld. Schokbrekers, complete uitlaat, remschijven, e.d. zijn 7 jaar geleden vervangen met Bosch en MB onderdelen.
Nu zit ik in dubio. Is het rendabel om een revisie erop los te laten? En waar kan ik op rekenen? Ik hoop hier een beetje advies te kunnen krijgen.
Ow ja . Roest. De 2 randen van mijn achterspatborden en een beetje bij een krikpunt. Dat laatste is niet heel erg is me verteld, maar wel een keertje om er naar te laten kijken.
Alvast bedankt! Peter