Van alles geprobeerd en laten testen.
- geen Vacuümlek
- nieuwe motorkabelboom
- uitlezen -> geen fouten
- alle sensors doorgemeten door garage, geen fouten
- nieuwe bougies
- nieuwe bobines
- nieuwe bougiekabels
De garage denkt nu aan de distributieketting, deze zou versleten kunnen zijn. Je hoort hem in ieder geval heel duidelijk. Het lijkt wel op een probleem met de spanner, http://www.pelicanparts.com/techarticle ... cement.htm
Ik denk dat ik de ketting maar laat vervangen en gelijk ook de spanner. Er zit daar ergens in de buurt ook een olielekkage, waarschijnlijk de krukaskeerring, kan die gelijk vervangen worden.
Maar was dit het enige maar, er lijken wel steeds meer zaken het te begeven. De centrale vergrendeling doet het ineens niet meer, ineens ook geen elektrisch dichtrekken van de achterklep meer, de kachel doet het niet meer en de katalysator is lek. Die laatste is een dure, €500,- volgens de garage, ze hebben op chassisnummer gezocht.
Volgens mijn garage passen de volgende kat's allemaal niet, http://www.mijnautoonderdelen.nl/kataly ... 11293.html
Iemand een tip voor een gebruikte katalysator?
Of zal ik er maar mee stoppen, de lol is er een beetje af.
Wat kan ik vragen voor een E320 uit 1994 met bovengenoemde problemen?
De auto heeft 190.000 km gelopen, wanneer warm dan loopt hij o zo mooi, perfect zwart lederen interieur, exterieur geen roest maar wel krasjes en loslatende blanke lak, 7 persoons, schuifkanteldak.
Nieuwe radiateur, waterpomp, thermostaat, visco-ventilator, motorkabelboom, bougies, bobines, bougiekabels, banden.
Groeten BW
- MB S124 E320 1994
- IMG_2181 kopie.JPG (592.46 KiB) 5061 keer bekeken