[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Opknap na stilstand : Algemene vragen over jouw auto

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do maart 28, 2024 1:35 pm

Opknap na stilstand

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Opknap na stilstand

Berichtdoor CJBekers » di mei 16, 2017 12:45 pm

Hallo,

Ik heb een W124 260E Automaat (6 lijn) uit 1988 (eerste toelating). Inmiddels staat de auto (binnen) ongeveer 5 jaar lang stil. Het plan is om hem na de zomervakantie uit de stalling te halen en de auto weer te gaan rijden. Ik lees veel verschillende dingen over het in gebruik nemen van een auto na een lange periode van stilstand. Goede en slechte dingen.

Ik ga zelf onderdelen kopen en heb een mannetje gevonden die vervolgens de merc wilt 'opfrissen'.

De vraag of jullie tips / aandachtspunten hebben voor me? Ervaringen met eenzelfde soort situatie zijn ook meer dan welkom.

Alvast bedankt!
CJBekers
 


Re: Opknap na stilstand

Berichtdoor Ostwelt Customs » wo mei 17, 2017 4:21 am

Op je even voorstellen topic ziet jouw Benz er heel netjes uit.
Het is misschien altijd een binnen gestalde wagen geweest?

Als je echt wilt gaan rijden met de wagen zou ik eens overwegen om een kuur preventieve roestwering te doen aan de wagen.

Als je nog niet lang bekend ben met dit forum zou ik zeker de verslagen van Toontje er eens op na lezen.

Verder zou ik na zo lang stilstand alle vloeistoffen en filters eens wisselen. Dat kost misschien nu een duit centen, maar als je daardoor probleemloos terug op de voorgeschreven service intervallen de wagen kan gebruiken heb je er je voordeel mee. Oude remolie kan problemen geven net als oude koelvloeistof.
Ik wil hiermee dus niet zeggen dat de oudere vloeistoffen nu een onveilige auto maakt. Maar dat verse er in bijna zeker van een betere kwaliteit zullen zijn. Verder wil ik hier nog bij opmerken dat je beter niet bespaard op de kwaliteit motorolie.

Aan de benzine pomp zou ik de keuze maken om de Ethanol-mix benzine te ontwijken. Je wagen rijd nu eenmaal net iets meer km uit een liter pure benzine. De dichtingen en benzineleidingen zijn veelal gemaakt voor benzine, en niet voor dat mix-sap.

Veel succes met uw Mercedes. We zullen de belevenissen hier misschien kunnen volgen met wat foto's erbij?
Ostwelt Customs
 


Re: Opknap na stilstand

Berichtdoor CJBekers » wo mei 17, 2017 7:55 am

Bedankt voor de tips! Had de banden inderdaad op mijn lijstje staan. Accu heb ik destijds eruit gehaald en in de schuur bewaard, dus wellicht dat hij nog ok is na een oplaadbeurt?

@Ostwelt: Hij is niet altijd gestald geweest. Ik heb een kleine roestplek bij de deur, maar ik verwacht niet dat die groter is geworden binnen.
Lijkt me inderdaad ook geen goed plan om te besparen op vloeistoffen.

Ik lees veel over het vervangen van rubbertjes, benzinepompen en oude (benzine)leidingen. Hoe denken jullie daarover? OF is het een kwestie van even checken van te voren..

IK zal overigens zeker wat foto's erbij toevoegen als het zo ver is!
CJBekers
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten