[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
vervelend pufje : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr maart 29, 2024 10:39 am

vervelend pufje

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

vervelend pufje

Berichtdoor benzcoupe » za mei 31, 2008 3:51 pm

Mijn 300 coupe uit 1988 blaast elke 30 SEC. wat lucht af. zal wel met het vacuumsysteem te maken hebben, maar het is wel duidelijk hoorbaar (vooral buiten, maar ook binnen in de auto)en dus irritant. Is dit ook wel normaal, zo vaak. Daarnaast heb ik het idee dat ie stationair wat "rommelt", maar daar verschillen de meningen over. Wie heeft hier ervaring mee en kan me helpen dit op te lossen.

Ruud
benzcoupe
 


Re:vervelend pufje

Berichtdoor Harrie » zo jun 01, 2008 9:07 pm

Even ter aanvulling......

Wij hebben bij Klasse Klassiek hier naar gekeken, en kunnen alleen vaststellen, dat dit zgn afblazen gebeurt bij een of andere regelaar, die geplaatst is bij de brandstofpomp en brandstoffilter onder het chassis.
Hier is ook een soort veerbol te zien waar dit afblazen, ongeveer elke 20 seconden.
Dit is voor mij een nieuw fenomeen, kon dan ook niks anders zeggen, dat dit waarschijnlijk zo hoort.
Dat dit irritant is, dat mag wl duidelijk zijn.
Ruud, ik zal ook nog eens op de cd-rom MB-wis nakijken of ik hierop nog wat duidelijkheid over kan verkrijgen.
Zodra ik eentueel wat weet, hoor jij het als eerste.
HOpelijk dat er een lid is die hier inmiddels wat ervaring mee heeft en hierover wat duidelijkheid kan verschaffen.

Wordt vervolgd.
Harrie
 


Re:vervelend pufje

Berichtdoor Rikus » do jun 05, 2008 10:26 pm

moeilijk om zo te zeggen. Klinkt de brandstof pomp wel mooi rustig als je hem op het contact zet? Of blijft deze pompen? Je zou hem haast even moeten laten draaien met de brandstof pomp afgekoppeld. Als je het geluid om de 30sec hoort moet dat kunnen want zonder pomp heb je nog voldoende peut om de motor nog even te laten draaien. Het is wel een benzine motor toch (en dan ga ik even af op het het feit dat het een coupe is...)

Ik weet het niet meer helemaal uit mijn hooft maar volgens mij bestaat die hele set onder je auto uit 3 componenten, de pomp een filter en een accumulator. Die laatste moet de druk constant houden. Deze zou defect kunnen zijn?! Ook deze kun je evt even er tussen weg halen (branstof lijn even afknellen en demonteren) en draaien met die handel. Geluid weg? ding stuk.

Hoop dat je er iets mee kunt.

gr. rikus
Laatst bijgewerkt door Anonymous op do jun 05, 2008 10:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Rikus
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: zo maart 23, 2008 8:24 pm
Woonplaats: Haarlem
Type wagen: 300D Turbo
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:vervelend pufje

Berichtdoor hansatthemax » za jul 19, 2008 3:23 pm

Is er alduidelijheid overv dit pufje want net als ruud heb ik een 300 coupe uit 88
en deze blijkt dat vervelende pufje ook te hebben. hij deed het niet tijdens het proefrijden (heb m sinds vandaag) maar heb naar mijn idee de tank te ver leeg gereden en nu doet ie het ook, dat puf je dan
hansatthemax
 


Re:vervelend pufje

Berichtdoor benzcoupe » wo jul 23, 2008 3:05 pm

Nog geen duidelijkheid, maar er gloort licht in de tunnel.......:)
benzcoupe
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten