[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Ongelijke stuuruitslag - stuurhuis? : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do apr 18, 2024 7:13 am

Ongelijke stuuruitslag - stuurhuis?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Ongelijke stuuruitslag - stuurhuis?

Berichtdoor mgm » di jul 25, 2017 6:04 pm

Hallo,

Graag ontvang ik wat advies met betrekking tot het volgende:
Van de een op de andere dag heeft mijn wagen een ongelijke stuuruitslag.
Vanuit de middenstand (stuur en banden rechtuit) kan het stuur rechtsom anderhalf slag maken en linksom maar driekwart slag.
Betekent dit dat het stuurhuis defect is of kan er ook een andere oorzaak zijn?

Daarnaast nog een aanvullende vraag:
Kan bovenstaande ook het oorzaak zijn dat de voorbanden aan de buitenkant meer slijten dan elders of is dit puur toeval?
Ik zag namelijk dat beide voorbanden tegen de veerpoten aan hebben gelopen / lopen.

Voor de volledigheid: rijhoogte is nog origineel met originele velgen en 195/65/15 banden.

Mocht er meer informatie nodig zijn hoor ik het graag.
mgm
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di apr 22, 2014 6:36 pm
Type wagen: 260E
Bouwjaar: 1989
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Ongelijke stuuruitslag - stuurhuis?

Berichtdoor GekkeHenkie » di jul 25, 2017 7:02 pm

geen rare geluiden als je volledig links of rechts stuurt?
al gekeken of hij niets raak bij volledig insturen

je voorbanden die aanlopen is normaal niet,
zijn het originele velgen?

het enige wat ik daarnaast kan bedenken is dat er in het stuurhuis iets afgebroken moet zijn
GekkeHenkie
 


Re: Ongelijke stuuruitslag - stuurhuis?

Berichtdoor mgm » di jul 25, 2017 7:24 pm

Dank voor je reactie.

Geen rare geluiden bij sturen - op het normale wat je van de pomp hoort bij maximale uitslag na.
Ik bedenk me net dat ik het wel opvallend vind dat je dat geluid ook hoort bij volledig sturen naar links, zou het dan de pomp kunnen zijn?

Ik weet niet zo bijster veel van bekrachtigd stuursysteem af, iemand die daar wat mooie lektuur over heeft?

Met motor uit en voorkant omhoog is er helemaal niets te horen bij het sturen.
Toen heb ik ook de velgen eraf gehaald om te bevestigen dat er niks geraakt wordt bij volledig sturen.

Velgen zijn origineel en banden zitten er al drie jaar / 30000 km onder.

Hoeveel slagen heeft een W124 normaal van vol links naar vol rechts?
mgm
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di apr 22, 2014 6:36 pm
Type wagen: 260E
Bouwjaar: 1989
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten