Normaal gezien doet de deurvergrendeling niets wanneer je je batterij aansluit.
Nu heb ik zelf ook een wagen waarbij de deuren vast gaan wanneer ik de batterij aansluit, die wagen is uitgerust met een aftermarket startonderbreker en centrale vergrendeling op afstandbediening (1 systeem).
Samen met een aftermarket alarm en slecht aangesloten radio zijn dit hoofdverdachten bij dergelijke problemen.
Heb ook reeds meegemaakt dat een alternator in kortsluiting lag, toen ging het ook extreem snel (verliesstroom van 1,4A)
dingen om te proberen:
1) Laadspanning meten (zoals Michael voorstelt) door bij draaiende motor de spanning op de batterij te meten, om zeker te zijn dat hij wel degelijk oplaadt. (geen last van brandende of zachtjes oplichtende waarschuwingslampen?)
2) motor uit, een batterijpool los halen en zet er de multimeter tussen ingesteld op A(mpère). Laat deze zeker 30sec zitten om pieken uit opstartstroom niet in rekening te hebben. Nu weet je hoe groot je verliesstroom is
3) hoogstwaarschijnlijk zit er een extra kabel in de buurt van je + pool voor aftermarket elektronica, haal deze dan los en meet hem ook door zoals hierboven beschreven. Dit zal hoogstwaarschijnlijk de dader zijn
4) mocht er geen extra kabel zitten, dan de zekeringskast induiken. 1 per 1 zekering uit halen en ook doormeten op ampère (verliesstroom).
uiteindelijk zal je de kabel of stroomkring gevonden hebben, kan je deze volgen tot je de boosdoener vast hebt
Als het een kring is via de zekeringskast => niet direct van uitgaan dat iets van die kring defect is, vele cowboys tappen stroom af van de eerste de beste stroomkabel in de buurt
succes!