Beste mensen,
Na ruim 4 jaar in een 86'er 230E (Rook grijs metallic, kleurnummer 702) te hebben gereden, heb ik een prachtige vervanger gevonden: een 86'er 230E (Rook grijs metallic, kleurnummer 702) . Grote verschil met de vorige: een ton minder op de klok (143000 KM), een prachtig in- en exterieur en het lijkt of hij echt van een oud dametje is geweest. Alles is super netjes, er zitten overal nieuwe filters in, het reserve wiel is echt als nieuw met nieuwe band (Michelin), zelf het opberg compartiment van het reserve wiel, alsmede de krik leken als nieuw!
Maar ja, bijna 30 jaar oud dus zij heeft wat uitdagingen.
Het volgende heb ik tot nu toe geconstateerd:
- twee sleutels nodig: 1 voor de portieren en een voor het contactslot. Mijn conclusie is dat het contactslot al eens vervangen is? (had ik nl ook bij mijn vorige, maar daar heb ik een originele voor besteld d.m.v. mijn VIN nummer en had ik maar 1 sleutel voor alles nodig).
- Schuifdak gaat niet open, motor is hoorbaar, maar er lijkt niks te draaien.(kabel? Tandwiel? Smering?)
- achteruit verwarming defect: schakelaar gaat aan, na een hele lange tijd uit, maar ruit ontwasemt niet.
- hoofdsteunen achter gaan niet op of neer: vacuüm slangetjes lijken in orde.
- voorruit ontwasemt slecht: verwarming + blower doen het wel goed, voorruit lijkt wel nieuw (vond een deel van de oude voorruit onder een stoel)
- motor houd in, een keer blauwe rook en tikt, alleen bij warme motor. Soms schommelt het toerental bij stationair draaien (geen olie lekkage, luchtfilter is nagel nieuw, olie en olie filter volgens mij ook, nog niet gecontroleerd of er een goed oliefilter in zit). Bougies en verdeler/kabels lijken vrij nieuw.
Verder heb ik een bijna complete centrale vergrendeling set gekocht. Het enige wat mist is de vergrendeling van de benzineklep (geen probleem, er zit een tankdop met sleutel van de portieren bij) en de slangetjes/ kabletjes missen.
Nu zijn mijn vragen aan jullie:
- enige gedachten over bovenstaande uitdagingen?
- kan ik een kabel voor het schuifdak nieuw bestellen? En zo ja, wat zijn de geschatte kosten?
- Hoe kan ik die kabel vervangen? (veel op het forum gelezen, maar nergens een goede beschrijving voor de kabel gevonden)
- waar zou ik de slangetjes voor de CV kunnen bestellen?
- heeft iemand een goede beschrijving voor het inbouwen van de CV? (heel forum afgezocht, maar niet kunnen vinden, wel welke piston waar moet).
Alvast heel erg dank voor jullie input!