[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Mijn 'nieuwe' 230E heeft wat hobby punten : Algemene vragen over jouw auto

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu di apr 23, 2024 4:20 pm

Mijn 'nieuwe' 230E heeft wat hobby punten

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Mijn 'nieuwe' 230E heeft wat hobby punten

Berichtdoor PeterHaaima » wo okt 05, 2016 9:34 pm

Beste mensen,

Na ruim 4 jaar in een 86'er 230E (Rook grijs metallic, kleurnummer 702) te hebben gereden, heb ik een prachtige vervanger gevonden: een 86'er 230E (Rook grijs metallic, kleurnummer 702) :-). Grote verschil met de vorige: een ton minder op de klok (143000 KM), een prachtig in- en exterieur en het lijkt of hij echt van een oud dametje is geweest. Alles is super netjes, er zitten overal nieuwe filters in, het reserve wiel is echt als nieuw met nieuwe band (Michelin), zelf het opberg compartiment van het reserve wiel, alsmede de krik leken als nieuw!

Maar ja, bijna 30 jaar oud dus zij heeft wat uitdagingen.

Het volgende heb ik tot nu toe geconstateerd:
- twee sleutels nodig: 1 voor de portieren en een voor het contactslot. Mijn conclusie is dat het contactslot al eens vervangen is? (had ik nl ook bij mijn vorige, maar daar heb ik een originele voor besteld d.m.v. mijn VIN nummer en had ik maar 1 sleutel voor alles nodig).
- Schuifdak gaat niet open, motor is hoorbaar, maar er lijkt niks te draaien.(kabel? Tandwiel? Smering?)
- achteruit verwarming defect: schakelaar gaat aan, na een hele lange tijd uit, maar ruit ontwasemt niet.
- hoofdsteunen achter gaan niet op of neer: vacuüm slangetjes lijken in orde.
- voorruit ontwasemt slecht: verwarming + blower doen het wel goed, voorruit lijkt wel nieuw (vond een deel van de oude voorruit onder een stoel)
- motor houd in, een keer blauwe rook en tikt, alleen bij warme motor. Soms schommelt het toerental bij stationair draaien (geen olie lekkage, luchtfilter is nagel nieuw, olie en olie filter volgens mij ook, nog niet gecontroleerd of er een goed oliefilter in zit). Bougies en verdeler/kabels lijken vrij nieuw.

Verder heb ik een bijna complete centrale vergrendeling set gekocht. Het enige wat mist is de vergrendeling van de benzineklep (geen probleem, er zit een tankdop met sleutel van de portieren bij) en de slangetjes/ kabletjes missen.

Nu zijn mijn vragen aan jullie:
- enige gedachten over bovenstaande uitdagingen?
- kan ik een kabel voor het schuifdak nieuw bestellen? En zo ja, wat zijn de geschatte kosten?
- Hoe kan ik die kabel vervangen? (veel op het forum gelezen, maar nergens een goede beschrijving voor de kabel gevonden)
- waar zou ik de slangetjes voor de CV kunnen bestellen?
- heeft iemand een goede beschrijving voor het inbouwen van de CV? (heel forum afgezocht, maar niet kunnen vinden, wel welke piston waar moet).

Alvast heel erg dank voor jullie input!
Een klassieke Benz is a lust for life
Avatar gebruiker
PeterHaaima
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 24
Geregistreerd: zo jan 29, 2012 12:08 pm
Woonplaats: Groningen
Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Mijn 'nieuwe' 230E heeft wat hobby punten

Berichtdoor PeterHaaima » ma aug 07, 2017 2:32 pm

Helaas heeft nog niemand gereageerd op deze punten. Iemand???
Alvast bedankt!
Een klassieke Benz is a lust for life
Avatar gebruiker
PeterHaaima
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 24
Geregistreerd: zo jan 29, 2012 12:08 pm
Woonplaats: Groningen
Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Mijn 'nieuwe' 230E heeft wat hobby punten

Berichtdoor Benz 190 » do aug 10, 2017 1:27 pm

De cv slang kun je van de sloop halen .
De kkabel van de schuifdak is te vervangen
Het hemeltje moet eruit en de achterbescherming waar de rordel inzit ook dan zit op de C steil geluidsbescherming die moet je ook los halen
Dan vanuit de koffer het motortje met kabel eruit halen
De andere er integengestelde manier erweer in sleutelen.
Tis niet helemaal zo makkelijk als ik aangeef maar met wat inzit is het te doen.
Sucses ermee
Johnnie
Benz 190
 


Re: Mijn 'nieuwe' 230E heeft wat hobby punten

Berichtdoor PeterHaaima » ma aug 14, 2017 4:31 pm

Hallo Johnnie,

Heb het dak weer aan de praat, kabel was nog goed, maar het motortje moest een beurt hebben. Tevens het tandwiel vervangen.
Dak ging open, niet meer dicht. Nogmaals afgesteld en toe deed hij het redelijk. Alles natuurlijk goed ingevet toen hij open stond.
Bij het dicht doen hoorde ik iets krassen en, jawel hoor een dikke kras op de bestuurderskant, halverwege het dakje.
Ik vermoed dat daar iets klem heeft gezeten. Dakje stond ook scheef (rechts hoger dan links). Het dak heeft alle posities gehad en heb het weer op de nulstand kunnen afstellen, maar ik durf hem niet meer open/ dicht te doen. Ik vrees dat een van de geleiders of een van de mechanismen vastzitten of gebroken zijn (bestuurderskant). Dus dat wordt het hele dak eruit halen.....

Met de CV begin ik nog maar niet, eerst nog motor problemen oplossen. Ik moet waarschijnlijk nieuwe klep seals monteren (blauwe rook als ik hem een tijdje stationair laat draaien en dan een flinke stoor gas geef. Ook komt er wat olie uit de uitlaat.)

En...hij slaat bij warme motor af als ik op een rotonde afrij. Heb de stappenmotor al gereinigd, alle slangen nagelopen op lekken, benzine relais doorgesoldeerd, OVP idem, alle connectoren gereinigd. Maar het gebeurt nog steeds.

Ook wil hij bij een koude motor nog wel eens inhouden en slecht optrekken en slecht schakelen (automaat).

Starten doet hij altijd weer of geen weer.

Iemand daar nog ideeën over?
Een klassieke Benz is a lust for life
Avatar gebruiker
PeterHaaima
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 24
Geregistreerd: zo jan 29, 2012 12:08 pm
Woonplaats: Groningen
Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten