Hoi Jos,
Ik ben het volledig met je eens dat het oude systeem met de Banjo-koppelingen veeel beter was.
Zowel op mijn W124 300d24V alsook mijn huidige W210 E300T Diesel zitten de brandstofleidingen met de plastic koppelingen.
Mocht je probleem nog niet helemaal zijn opgelost, hopelijk heb je nog wat aan onderstaande info.
Om de valse lucht hieruit te krijgen heb ik al doende het volgende geleerd;
Stap 1; al die plastic slangen vervangen
Stap 2; het voor-filtertje inclusief O-ring op het brandstoffilter huis vernieuwen (M6-je losdraaien en dan kun je het filtertje eruit trekken)
Stap 3; retourslangen van de verstuivers vernieuwen (haal die kunstof afdekplaat over het kleppendeksel maar eens los)
Stap 4; voorverwarmingselement voor het diesel-cirquit op de cilinderkop vernieuwen (daartoe moet je het inlaatsspruitstuk verwijderen)
Stap 5; Rubber slang van opvoerpomp naar dit voorverwarmingselement vernieuwen
Stap 6; Aluminium filterhuis wisselen (het komt voor dat hier haarscheuren in zitten).
Bovenstaande stappen plan in volgorde beschreven. Indien het valse lucht probleem bij een van de eerste stappen reeds is opgelost uiteraard zijn dan niet alle stappen nodig.
Maar dacht ook al eens dat ik het euvel gevonden had......wird het in het najaar wat kouder en....weer niet starten!
Zoek maar eens op 'luft im kraftstofleitung W210'.
Het systeem op de W210 is redelijk het zelfde. Wat de W210 extra heeft is een electrisch afschakelventiel (dat werkt niet meer op vacuum zoals op de W124).
Voor de O-ringen;
www.metaalreus.nl Kun je alles los kopen
Succes en goede reis.
Niels