Een W124 4 of 6 cyl KE-jet injectie moet altijd in 1 x starten... min 10 gr of + 30 graden...ZONDER gas te geven !!!
Soms bij een warme start moet je een 2e keer starten ...oorzaak meestal de accumulator die de brandstofdruk niet vast houd maar daar is mee te leven.
Start de Benz niet Goed...begin dan met de ontsteking...kap/rotor...juiste bougies (zonder R in het nummer) goede kabels...op het zicht kunnen kabels er goed uit zien maar meet ze eens door (Ohms)
Als de ontsteking goed is dan kan er een storing in de KE-jet injectie zitten......maar dat wordt meestal ZOEKEN!!!!!
Lekkende injectoren/koudstart injector......een doorlekkende spinnekop....een brandstofdruk regulator of EHA die de brandstofdruk niet meer regelen.
Geen goede Lucht/brandstofverhouding......foute afstelling Duty Cycle (CO) IACV (stappenmotor)...microswitch
loszittende vacuumslangen/LMM manchette......potmeter/lmm
Dan de relais...het BPR en OVP...doen deze nog wel hun werk ??....koelwater sensor...intakeair sensor
verder nog een kapotte ontstekingsmodule en/of bobine (maar dan start hij helemaal niet meer!!)
Dus zeg het maar...dat wordt weer zoeken....zoek een specialist die niet te veel vraagt voor het zoeken en met vervangende 2e hands onderdelen gaat uitwisselen totdat de storing is verholpen......anders loop je leeg
Beter en goedkoper is het om zelf maar eens aan de slag te gaan met een multimeter...alles staat hier op het forum beschreven (ff zoeken)
Haal het luchtfilterhuis er eens af en kijk of alles nog goed vastzit (vacuum / lmm /stappenmotor schoonmaken )
zo kom je ook nog eens meer te weten over deze motoren.
verder kan ik je aanraden om te zorgen voor reserve onderdelen...een inlaatspruitstuk met alle onderdelen er nog op heb je denk ik wel voor zo'n 150 euro en als je dan zeker weet dat hij van een goed lopende motor af komt dan zit je goed.
Het blijven toch auto's van 30+ jaar oud....dus eens gaat zo'n onderdeeltje naar de Kl..te...ik denk dat zo'n 90 % van onze Benzen nog met de eerste bobine rondrijdt..dus ik bedoel maar.
Begin maar met de ontsteking Ray...en daarna horen we het wel...koop maar vast een multimeter..
http://www.w201club.nl/ke-jetronic-moto ... 12148.htmlSuc6 gr Ron