Lijkt erop met wat je zegt dat er koud een lek is en wanneer de motor warm wordt dit verdwijnt.
Zou eerst eens kijken hoeveel onderdruk je pomp trekt, dan kun je die uitsluiten. Dus vacuummeten meteen op het rubberen slangetje op de pomp, niets aangesloten. Zou minimaal -650 / -700 mbar moeten worden, hoe dieper hoe beter.
Als die goed is motor weer uit (met hendel op de pomp, je hebt nu geen vacuum naar je contactslot).
Dan verder vacuum checken. Kun je het beste idd met je pompje doen en bij koude motor. En dan aan sluiten op de slang die je net losgehaald hebt zodat je alle gebruikers te pakken hebt.
En bij het niet vasthouden van het vacuum steeds een rubberen verbing verder checken.
Op die manier kan het niet anders als dat je de boosdoener vindt, bij een koude motor moet er dan wat uitkomen want jij hebt symptomen alleen bij een koude motor.
Verdachte onderdelen:
Sensor tussen je inlaatspruitstuk, 2 aansluitingen, regelt verhoogd toerental bij koude motor.
Vacuumschakelaar aan je contactslot.
Stoppotje op je injectiepomp.
Aansluitingen op je koplampen en versteller in het dashboard.
VCV naast je injectiepomp, regelt onderdruk naar je automatenbak
Elk ander onderdeel aan je automatenbak waar het vacuum naar toe gaat (weet niet welke, heb geen automaat
)
En natuurlijk elke rubberen verbinding, elk terugslagklepje, filtertje of andere kunststof verbinder.
Zou eerst alle slangetjes en verbindingen uitsluiten (nadat je de pomp zelf uitgesloten hebt)
Het kan soms even een gezoek zijn om de juiste veroorzaker te vinden, bij mij zat er een klein scheurtje in een plastic tuitje op mijn koplamp, met 1 voor 1 elimineren redelijk snel gevonden.
Maar zou eerst de onderdruk van je pomp meten door hem te laten draaien, dan weet je zeker dat die het niet is, ook daar zitten een paar terugslagklepjes in die misschien niet meteen hun werk doen.