[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
voorbereiding reis naar de Provence : Algemene vragen over jouw auto

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr apr 19, 2024 3:27 am

voorbereiding reis naar de Provence

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

voorbereiding reis naar de Provence

Berichtdoor Germain » zo jun 24, 2018 7:09 pm

Dag allen.

Volgende week vertrek ik voor 9 dagen op vakantie met mijn Saloon m103.983 - 4G automaat naar de Provence.
De m103 met de welbekende Bosch k-jetronic. De auto heeft een 225 000km in de benen.

Ik heb de auto nog maar een maand of 8 in mijn bezit, niet ondanks begin ik hem lichtjes aan te kennen.

Ten voorbereiding heb ik vernieuwd: de lekkende Injectors en de benzinefilter, heb ik hem nieuwe bougies cadeau gedaan, servo olie + filter en tot slot de remolie ververst.

Ik overweeg het kunststof thermostaathuis te vervangen door een metalen.

Tijdens de laatste 2 langere ritten (ong. 150km) mocht ik een fractie van een seconde vermogen verlies constateren.
Gedurende een kwart seconde hield de motor in. Vervolgens heb ik de koolstofborstel van de alternator nagekeken, welke wel degelijk aan vervanging toe waren. Deze zijn nu in bestelling. Zijn er naast de koolborstels nog andere zaken waaraan ik mag denken bij dit korte inhouden van de motor?

Verder vraag ik mij af in hoeverre ik best preventief de originele brandstofpomp vervang om een panne te mijden. Deze is 25jaar, heeft 225000km meegedraaid. Niet ondanks doet deze het nog prima, ik constateer geen vreemde geluiden, motor loopt steeds prima (los van de daarnet beschreven kleine intermezzo's). Of dien ik mij hier geen zorgen in te maken?

Aangezien de auto een 8 maanden terug vlot door de keuring liep ben ik gerust in het rollende gedeelte en ophanging. De auto heeft nieuwe schoentjes aan, remblokken zijn 5jaar terug vervangen maar lijken net als nieuw.

Zijn er naast een dikke tankkaart :doh: nog aandachtspunten die ik over het hoofd zie voor we de 2500 kilometer durende rit aanvangen?

Vriendelijke groeten
Pieter
Avatar gebruiker
Germain
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo feb 19, 2017 1:41 pm
Woonplaats: Leuven
Roepnaam:
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron