Als ik naar je verbruik kijk dan zou ik er niets aan doen, mijn 250D had toen zo ongeveer dezelfde waardes.
Je hebt ook geen hele nieuwe verstuivers nodig, het gaat om het binnenwerk als je toch je verstuivers wil doen.
Er zitten verschillende onderdelen in je verstuiver.
Wat je zowieso moet vervangen is de nozzle, dat is een metalen tonnetje met de naald erin. Dit is ook het onderdeel dat verslijt en je inspuitpatroon grotendeels bepaald, een pisstraaltje of netjes nevelen.
Een tussenschijf, źou ik altijd meteen mee vervangen, kost een paar losse euro en scheelt je lekkage als de oude wat vervuiling heeft.
Een klein tolletje welke tussen de veer en de naald zit, zelfde verhaal als de tussenschijf, niet voor lekkage maar kan ook verslijten en kost ook maar een grijpstuiver.
Veer zou kunnen maar is 9 van de 10 keer niets mis mee.
Een berg stelplaatjes om de druk in te stellen.
En natuurlijk nieuwe brandplaatjes, beschermen de verstuiver in de kop tegen de temperatuur van de verbranding.
Of compleet (met inleveren van je oude, anders zijn ze 35 euro duurder):
http://www.monopoel.de/catalog/mobile/k ... p-528.html