laten we de discussie (of het leuke verhaal) nog even verder voeren
.
Het plaatje van Lex is niet het juiste, dat is het plaatje voor een OM603. Die heeft een verwijderbare middenpijp.Daar is nr 236 voor, is een aluminium ring om deze pijp netjes af te dichten op het deksel van het oliefilter.
De OM601 (zoals de TS vraagt) en OM602 hebben deze niet en hebben dus ook een ander plaatje in de EPC. Dat heb ik hier bijgevoegd, hierop staat maar 1 O-ring genoemd, geldend voor beide exemplaren, nr 89. Zoals je op bijgevoegd ander plaatje kunt zien is dat het nummer wat ik noemde en Lex ook.
De 2 O-ringen welke bij een brandstoffilter zaten waren zeker niet voor het oliefilter! Hoe zit het brandstoffilter namelijk vast, met een banjobout welke 2 verschillende maten O-ringen heeft. De bijgevoegde O-ringen van het brandstoffilter waren ook gewoon voor het brandstoffilter en wel voor die banjobout. Deze O-ringen kun je makkelijk beschadigen bij het los en vast draaien van de bout dus vandaar bij elke brandstoffilter wissel ook netjes deze 2 O-ringen van de banjobout vervangen, weet je zeker dat je geen lekkage krijgt.
Dus vooral niet gebruiken voor het pijpje van het oliefilter, dit zijn niet de goede diameters daarvoor en hebben ook andere onderdeelnummers!
Ter verduidelijking ook daar een plaatje van, nr 17 en 23 zijn daar de genoemde exemplaren.
Ik denk dat het nu helemaal duidelijk is
.
(En idd, waren speciaal door Mann bijgevoegd en ook bij het juiste filter. Zou eigenlijk ook wel vreemd zijn om oliefilter benodigdheden bij het brandstoffilter te voegen, toch? Je geheugen qua 2 verschillende O-ringen is goed John, het verhaaltje hoort er echter niet bij
)
B18060000100.100224.png
IMG_20181004_235329.jpg
B07120000005.080409.png
IMG_20181004_235238.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.