door Gombal » wo jan 16, 2019 10:23 am
Als ik het zou hebben zou ik het volgende doen.
Zou aan de passagiers kant alle matten weghalen. Zou ook mijn achterbank zitting eruit halen zodat je ook onder de vloerbedekking daar kunt kijken.
Zou eerst alles dan zoveel mogelijk droogmaken. (Verschil tussen water en koelvloeistof is makkelijk te maken, koelvloeistof is zoetig namelijk)
Dan zou ik of eerst met krijt, stoepkrijt oid een streep rondom net boven de bodem zetten, dan zie je waar water gelopen heeft.
Dan zou ik in de auto gaan zitten en iemand anders met de tuinslang of gieter telkens op een stukje van de auto water laten gieten/spuiten. En dan binnen kijken of je wat ziet verschijnen.
Een niet helemaal afsluitend dak moet in theorie geen water binnen geven, water wordt rondom opgevangen en in 1 van de vier hoeken netjes afgevoerd. (Als de slangen nog goed zitten, metalen hoeken van het dak niet doorgerot zijn of als de slang halverwege niet gescheurd is.)
Er kunnen diverse dingen zijn maar voordat je alles aan de buitenkant er af rukt zou ik eerst proberen de lokatie te bepalen, scheelt je een hoop onnodig werk.
En steeds maar 1 ding tegelijk doen, anders weet je nog niet wat het was.
En zie je binnen nergens wat verschijnen maar komt er toch water dan wat meer interieur delen verwijderen, is makkelijker als buitendelen en buiten kun je nog wel eens extra schade krijgen omdat iets niet los wil. Dat pas doen als je binnen een richting of lokatie gevonden hebt.
Systematisch werken, anders ligt je auto straks helemaal uit elkaar en ben je nog niets wijzer.
(Geldt trouwens voor elk probleem, steeds maar 1 ding veranderen en daarna weer checken.)