Even een trukje wat ik zelf heb toegepast op mijn 300 turbo diesel.
Mijn auto had een te hoge vacuum druk op mijn automaat en via mijn vacuum modulator was dit niet aftestellen.
Vacuum moest minder daarom heb ik een naald gepakt en een paar gaatjes geprikt in de zachte stuk van de vacuun leiding welke naar de bak loopt. Zo heb ik mijn automaatbak perfect kunnen afstellen boterzacht en loopt al 3 jaar super. Als je te veel gaatjes prikt kun je met tape de gaatjes weer dicht plakken.
Op deze bericht zal bepaalde comentaar komen dat dit niet zo hoort. Maar het werkt wel goed. Alleen op diesel versies toepasbaar. Benzine modelen zullen rare verschijnselen krijgen.
Zoals je omschrijft een slippende automaat wijst op te hoge bak druk.....makkelijk op te lossen eigenlijk. Ik heb deze trukje gevoelsmatig uitgevoerd zonder meet apparatuur maar met een beetje gevoel, kennis, beleid kan het niet zo moeilijk zijn om je automaat aftestellen.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je rembanden versleten zijn dan is dit niet op optelossen met je bak druk (of gedeeltelijk)