[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
'hand'/voetrem : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do maart 28, 2024 8:21 pm

'hand'/voetrem

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

'hand'/voetrem

Berichtdoor JosW124 » ma aug 12, 2019 10:51 pm

Al onze Benzen hebben hetzelfde handrem, eh voetrem systeem.
Het heeft mij wat jaren gekost alvorens ik ontdekte wat de beste manier is deze te demonteren en wederom terug te plaatsen.
En geloof me, ik heb wat zitten vloeken.
My way;
Plaats de remschoenen met de veren op hun plaats.
Ik heb van een M8 draadeind een tool gemaakt wat het eenvoudiger maakt. 90° gebogen en op de kop met een dubbel zaagblad in de ijzerzaag in de kop van het gebogen draadeind een sleuf gemaakt.
Hiermee druk je de veer in, een kwart slag gedraaid en ze zitten op hun plek.
Dan monteer je de veer aan de onderkant, dan de kleinere veer aan de bovenkant.
easy to do.
Vervolgens de steller, en dan is het een kwestie van de gulden middenweg vinden dat de schijven niet aanlopen, of een erg klein beetje, de kabels afstellen en alles weer terug.
Het kan zijn dat je een paar dagen later de remschoenen nog een paar tikken moet bijgeven, maar daarna zou alles goed moeten zijn.

Ondertussen ben ik benieuwd naar jouw ervaringen.

Jos.
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
JosW124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1159
Geregistreerd: do dec 12, 2013 10:27 pm
Woonplaats: Frankrijk, Grandchamp Les Ardennes.
Roepnaam:
Type wagen: E250T Diesel
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: 'hand'/voetrem

Berichtdoor JantjeV8 » di aug 13, 2019 6:16 am

Ik heb daar een oude schroevendraaier op de kop wat voor ingeslepen, dan schiet de veer er niet af. En met een griptang die je op de stengel van de schroevendraaier klemt heb je een fatsoenlijk handvat om de veer op spanning te trekken.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 898
Geregistreerd: vr apr 16, 2010 6:34 am
Woonplaats: Haarsteeg
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron