door JosW124 » do okt 03, 2019 9:51 pm
Madame was met haar Friesche dame, 1987 250TD naar de keuring in Luik geweest.
Keuringsmanneke vond roest op de binnenschermen voor.
Had ie best wel gelijk in.
Dus de tol er in, alle roest weggeslepen, uit een donor de juiste stukken verwijderd en daarmee alles vervangen voor hard staal.
Vandaag naar de herkeuring wederom afgekeurd want A) men kon mijn laswerk niet zien, klopt, tis netjes gedaan en voorzien van een dikke antiroestlaag in het zwart, en dichtbij de bovenophanging van de schokbreker had ik alles doorgelast en da mag dus niet.
Volgens die etter bij dat keuringsstation, dient men een las aan te brengen van 2cm, en dan 1 cm niets.
Want er dient flexibiliteit aanwezig te zijn in het binnenscherm rond de ophanging van de schokbreker.
Wie verzint er zoiets?
Eerst afkeuren daar er roest zit rond de ophanging, en dan wederom afkeuren omdat het hersteld is?
Ben ik nu gek aan het worden?
Of is het de zoveelste maatregel al die oudere auto's van de weg te krijgen?
Ik ga me een wijntje inschenken, ben er weer eens helemaal klaar mee.
Jos.
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.