door Merida » ma nov 18, 2019 12:50 am
Nouja, de uitlaat discounters en dat soort winkels zou ik voor uitkijken.
Onlangs zelf de drie delen besteld, was maar 126 euro dus niet erg veel van te verwachten, maar dit is wat ik meemaakte en dus ook als klacht gestuurd heb:
De pasvorm is onnoemelijk slecht; als het spruitstuk deel aansluit, komt de uitlaat tegen de bodem aan. Tweede deel heeft een knik en alles wat er te raken valt, wordt geraakt.
Bodem, cardanas, achterbrug, aandrijfas, bodemsteun. Er is echt wel wat werk voor nodig om hem netjes en spanningsvrij onder de auto te krijgen.
Maar zelfs dan; hele irritante resonantie tussen 1500 en 2500 rpm en boven de 100km/h zo’n ontzettende gons dat ik liever mijn oude, lekkende uitlaat eronder had.
Maar het grote probleem; de nieuwe uitlaat lekt gewoon! Niet op een aansluiting, maar op de middenpot waar de steun gelast zit; achter de steun lekt hij en niet een klein beetje ook.
Maar ja; er zit drie jaar garantie op...... en dus, met je lekkende gloednieuwe uitlaat meen je wel goed te zitten.
Weet je wat het antwoord was? Ik mag een nieuwe middendemper bestellen bij ze voor inkoopsprijs.....(!!)
Wederom; goedkoop is duurkoop.
Ik heb wel de ervaring dat:
a) een originele uitlaat bij de dealer heeeeeel erg lang mee gaat!
b) een originele uitlaat bij de dealer niet eens zo belachelijk veel kost als je zou denken(!!)
Vooral dat laatste puntje; informeren kan geen kwaad!
Een maatje van mij had jaren terug een E300 en een Bosal bij Brezan (incl. beste korting) kwam voor hem op 359 euro terwijl de dealer 386 euro vroeg.
En de "Bosals" bij zaken als Brezan en online handels, zijn echt niet dezelfde Bosals als origineel onder auto's af fabriek zitten hoor, geloof mij maar op mijn woord.