Hallo mede W124 rijders
Ben al een poosje lid maar heb me nog niet echt voorgesteld.
Nu dan maar gelijk doen.
Ben vanaf 1 juli met pensioen en net 60 jaar geworden.
In mijn jonge jaren ongeveer 6 jaar als automonteur gewerkt.
Altijd een autoliefhebber geweest ook gebleven en in mijn verdere werkzaamheden tot mijn pensioen waren toch wel zijdelings met automobielen verbonden.
Rij sinds een jaar een W124 een 250 diesel van 1986 met nu 69000 km op de teller.
Kwam in de loop van vorig jaar een mooie 190 W201 van 1987 tegen met een 2.5 liter motor en een automaat daarachter en 70000 km op de teller.
Beiden zijn wit van kleur en blauw van binnen.
Dan heb ik in de garage een Triumph Spitfire staan welke ik aan het restaureren ben.
Alleen het restaureren is leuk van deze auto het rijden lijkt me minder zeker nu ik zo verwend ben door te rijden met de Mercedessen.
Ik rij nu dagelijks met de 250, fijne auto. Ik lees op de site niets anders dan lof over deze auto, echter ik heb het waarschijnlijk wat minder getroffen.
Ik heb namelijk nog al wat problemen gehad en nog waardoor de lol er soms een beetje af gaat.
Eerst namelijk het probleem koppeling zie verhandeling elders op de site onder schil1 koppeling.
Dan heb ik vanaf het begin een grommend (dreunend) geluid in de motor, hoorbaar en voelbaar in de hele auto.
Aan dit geluid heb ik al heel veel gespendeerd maar is nog niet weg. Ben bij meerdere revisiebedrijven en Mercedes specialisten geweest en heb de auto daar gebracht niemand kon het geluid thuis brengen laat staan wegnemen.
Dan heb ik de motorrubbers vervangen, versnellingsbakrubber vervangen, uitlaat gedeeltelijk vervangen en meerdere malen verhangen, alles wat eventueel zou kunnen meedreunen met het motortoerental verhangen en verlegd en ga zo maar door.
Het laatste wat gedaan is cilinderkop gedemonteerd, gevlakt, van een nieuwe pakking voorzien, de verstuivers getest weer gemonteerd. Hoopval gestart en daar was het geluid weer.
De kop is gedemonteerd omdat bij deze type's de koppakking bij een oliekanaal nog wel eens door wil gaan naar de distributie. Daardoor krijgen de hydraulische stoters, de nokkenas en de kettingspanner te weinig olie waarna ze meer dan normaal geluid gaan produceren.
Jammer was het niet.
Ben nog niet teneinde raad maar het begint zo langzamerhand wel een obsessie te worden en het kost handen vol met geld.
Buiten het bovenstaande is het een lekkere auto om mee te rijden.
Bij verdere ontwikkelingen meld ik deze op de site.
Voeg een foto toe van de 190 en de 250.
groeten