Bij alle drie doe je een goede koop als je een W124-er wilt. Ook een 200D rijdt heerlijk.
Het gaat er juist om waar jouw voorkeur naar uitgaat
Kijk dan naar kracht (wil je een caravan/kar trekken? En hoe vlot wil je kunnen inhalen op een provincialeweg?), brandstofverbruik, motorkarakter en -geluid, onderhoudskosten (meer cilinders kosten nu eenmaal iets meer), MRB. Dat soort zaken.
Als je dat in ogenschouw neemt, dan komt jouw favoriet wel bovendrijven.
Vergeet ook niet de 250D Turbo en 300D Turbo. Als ik weer op zoek zou gaan naar een 124-er diesel,
dan de 250D Turbo met handbak; beetje kietelen en verbeterde koeling en rijden maar
Lichte schades binnen en buiten zou ik een auto i.d.d niet laten staan.
Vermijd roestbarrels, slecht onderhouden exemplaren en opgewarmde lijken.
Maak ook een lijst met minimale opties die je er op wilt hebben. Zonder daarbij te overdrijven, soms zie ik namelijk zoektochten naar het schier onmogelijke. Zo'n persoon wil dan nog net niet MBUX en Lane Assist erin...
Voor iedere scheet moest je toentertijd betalen, dus veel W124-ers zitten erg schaars in de opties.
Een middenarmsteun, hoofdsteunen achterin, ATA (buitentemperatuurmeter) e.d. kan je eenvoudig achteraf inbouwen. Schuifdak en ASD (leuk, maar zeldzaam) is erg lastig als je achteraf bedenkt dat toch wel te willen hebben.
Succes met de autojacht