[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Accu : Andere dingen

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do maart 28, 2024 8:52 pm

Accu

Praten/kletsen over andere dingen in het leven

Accu

Berichtdoor fronteradriver » wo jul 29, 2020 4:23 am

Ik heb voor mijn ma haar auto (Zafira-jammer geen Mercedes) een nieuwe Varta accu gekocht.
Het is dezelfde accu als in mijn W124, en de aansluiting en bevestiging is ook hetzelfde.


Gisteren netjes geleverd via Accutotaalcenter, en ik dacht eventjes een kwartiertje om te wisselen.

Helaas...Het boutje van het bracket waarmee de accu op de plaat bevestigd wordt, draait door. De kop van de bout kan ik met een dop 13 blijven links en recht draaien..Onderaan de plaat kan ik met mijn vinger de bout voelen draaien. Maar hij wil er niet uit. De kop van de bout is nog in goede staat...

Ik ga deze avond nog eens proberen met mijn accu slagmoersleutel...

Heeft iemand ervaring en tips voor zo'n hardnekkige bouten....
Laatst bijgewerkt door fronteradriver op do jul 30, 2020 7:04 am, in totaal 1 keer bewerkt.
W124 200D (1988)
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125 (2015)
fronteradriver
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 311
Geregistreerd: vr aug 11, 2017 10:39 am
Woonplaats: Gentbrugge (B)
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Accu

Berichtdoor Olav » wo jul 29, 2020 9:01 am

Inspuiten met een beetje kruipolie. Kleine sokkentang gebruiken als de sleutel doordraait. Zaag. Slijptol.
Olav
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 45
Geregistreerd: di jun 09, 2020 8:50 am
Woonplaats: Hoogerheide
Roepnaam:
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: Accu

Berichtdoor fronteradriver » wo jul 29, 2020 9:24 am

Sleutel draait niet door...de bout draait door..
Wel hele kleine ruimte om in te werken. Amper plaats voor mijn vingers....
W124 200D (1988)
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125 (2015)
fronteradriver
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 311
Geregistreerd: vr aug 11, 2017 10:39 am
Woonplaats: Gentbrugge (B)
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Accu

Berichtdoor fronteradriver » do jul 30, 2020 7:07 am

Alles geprobeerd...helaas zit de bout er nog steeds in.
Als ik onderaan de bout voel, voel ik een punt...
Volgens mij is dat niet origineel meer.
Ik ga een hulplijn inschakelen...
W124 200D (1988)
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125 (2015)
fronteradriver
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 311
Geregistreerd: vr aug 11, 2017 10:39 am
Woonplaats: Gentbrugge (B)
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Andere dingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten