Goed nieuws van mijn kant:
Na het reviseren van de brandstofverdeler en vervangen van de injectoren met nieuwe exemplaren is mijn start probleem opgelost. Ook gehangen aan uitlaatgasmeet apparatuur en alles netjes afgesteld. Blijft eindelijk netjes lopen.
Toch een opsomming wat er tot nu toe is gedaan hiervoor:
• Beide brandstofpompen inclusief terugslagklep
• Brandstoffilter
• Drukaccumulator bij de brandstofpompen
• Druk accumulator(systeemdrukregelaar) bij de motor
• EHA druk regelaar bij de spinnenkop (Niet de pakkingen maar behuizing lekte)
• Nullast micro switch
• Alle temparatuur sensoren incl luchtfilterhuisbuis (preventief ivm leeftijd)
• OVP
• Luchtmassametersensor (potmeter)
• Reinigen en op werking controleren stappenmotor (Stationairtoerentalregelaar)
• Nieuwe NGK bougies zonder weerstand
• Nieuwe bougiekabels (Bosch)
• Nieuwe rotor en verdelerkap onsteking (Bosch)
• Nieuwe Bobine
• Nieuwe Krukassensor (foutmelding diagnose)
• Vervangen van diverse rubberen aansluitingen en slangen ivm leeftijd en kans op lekkage
• Alle vacuum leidingen nagelopen en alle terugslagkleppen vervangen
• Reviseren brandstofverdeler
• nieuwe injectoren
Ik kan er weer 30 jaar tegenaan denk ik zo
Krukassensor geeft op diagnose nog steeds foutmelding. Na avondklok ga ik nog even langs bij Bob..
Daarnaast heb ik een ander probleem wat niet is opgelost wat ik wel hoopte. Met kickdown houdt de auto stotterend in. Ik heb op een andere topic gelezen dat na het vervangen van de potmeter dit voorbij was (ook M104.980).. Maar deze heb ik al vervangen en goed afgesteld. Weet even niet waar ik moet zoeken maar zal hiervoor een andere topic openen.