[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Wie weet hoe..... portiervergrendeling. : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do apr 25, 2024 1:31 pm

Wie weet hoe..... portiervergrendeling.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Wie weet hoe..... portiervergrendeling.

Berichtdoor DieselSound » ma sep 15, 2008 4:15 pm

Beste mensen,

Mijn schitterende 250D uit 1990 (onlangs aangeschaft) heeft het volgende.
Linker voorportier met sleutel van slot af doe, gaat rondom de auto van het slot af. Zo hoort het.
Ditzelfde geld ook voor de kofferbak, als ik hier de auto van het slot af doe dan gaat de auto rondom open.
Maarrrrrr bij mijn rechter portier, als ik daar de sleutel insteek en hem open doe, dan gaat alleen dit portier open
en de rest niet!
Nu heb ik het volgende gedaan:
- V.h. rechter portier de bekleding gehaald en de boel gecontroleerd, dus stekkers en vacuum aansluitingen.
Dit lijkt in orde.
- Het asje dat in een 'vacuumkastje' ( :blush: sorry maar weet de naam niet :blush: ) van de deur gaat, zit er ook in, en tevens draait het geheel. Ook goed lijkt me.
Maar wat nu, ik wil het laten werken zoals het hoort!! :woohoo:
Weet iemand raad?

Alvast bedankt.
DieselSound
 


Re:Wie weet hoe..... portiervergrendeling.

Berichtdoor Rlnd » za okt 25, 2008 8:09 pm

Vermoedlijk gaat er vanaf je rechterportier geen signaal naar de vacuum/overdruk pomp om de rest van de sloten te sluiten of te openen. In het vacuumblok in het portier zit een microschakelaar met drie aansluitingen in een ronde steker. Of die switch is kapot of er zit een draadbreuk in de kabels naar de pomp onder de zitting van de achterbank.
Zo'n vacuumblokje voor in het protier kost niet zo veel op de sloop. Ik zou beginnen met die eens te vervangen.
Meet voor je hem plaatst wel even of die microswitch werkt (is een wisselkontakt).
Rlnd
 


Re:Wie weet hoe..... portiervergrendeling.

Berichtdoor DieselSound » zo okt 26, 2008 8:31 am

:woohoo: Super, klasse......
Klinkt bekend want bij het demonteren lag die stekker los..... Ik heb hem maar weer gemonteerd en toen gekeken of het werkte. Niet dus. Ik wissel hem fewoon met die van mijn rijdende 250D om te checken. Nogmaals bedankt

Groet, Dieselsound
DieselSound
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten